دلیل اعلام نشدن آمار فروش فوری خودروسازان چیست؟

بروزرسانی در: سه شنبه 24 اردیبهشت 98 ساعت 14:50
دلیل اعلام نشدن آمار فروش فوری خودروسازان چیست؟

هم اکنون حدود یک ماه از شروع طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو و سایپا می‌گذرد ولی هنوز این دو گروه آماری از میزان عرضه محصولات در این طرح اعلام نکرده‌اند همین عمل عاملی شده تا این ابهام در مردم به وجود آید که اصلاً خودرویی فروخته شده یا نه؟

براساس توافقات به عمل آمده خودروسازان باید ۳۰ درصد از تولید خود را به فروش فوری محصولات اختصاص دهند تا از این محل عرضه در بازار افزایش یافته و حباب قیمتی انواع خودرو در بازار کاهش پیدا کند؛ ولی متأسفانه نه تنها این فروش‌ها دردی از بازار دوا نکرده بلکه در نهایت هفته پیش مقصر افزایش قیمت خودرو و اعلام قیمت‌های کاذب سایت‌های آگهی شناخته شده و آنها ملزم به حذف درج قیمت خودرو در سایت‌های خود شدند.

اگرچه این تصمیم خرید و فروش‌های کاذب خودرو را تا اندازه‌ای کاهش و روند افزایش نجومی قیمت‌ها را در بازار چند روز متوقف کرد ولی هنوز دردی از بازار خودرو دوا نشده و همچنان اختلاف قیمت‌های بالای خودروها از کارخانه تا بازار عاملی شده تا هر کس به هر ترفندی درصدد خرید خودرو از خودروسازان در قالب طرح‌های فروش فوری شود.

در این وضعیت مصرف کننده اصلی ناتوان از خرید فقط نظاره گر بازار و فروش‌های روزانه خودروسازان است. ولی فارغ از این موضوعات فروش فوری شماری از محصولات ایران خودرو و سایپا از اواخر فرودین ماه امسال شروع شده و بنا به روایت آنها سهمیه هر روز تعیین و فروش‌ها انجام می‌شود. اما از آن طرف خریداران خودرو از همان ثانیه‌های نخست که به سایت‌ها برای خرید مراجعه می‌کنند با چند بار کلیک با اخطار سایت مبنی بر" اتمام ظرفیت فروش" مواجه شده و حتی نمی‌توانند اطلاعات خود را در سایت تکمیل کنند.

جالب اینجاست گروه سایپا لااقل گزینه اتمام فروش را برای مراجعه کننده نشان می‌دهد ولی ایران خودرو کلاً گزینه "هیچ برنامه فروشی برای این محصول وجود ندارد" را نشان می‌دهد که همین موضوع خریدار را با این ابهام مواجه می‌کند که اصلاً آیا فروشی بوده یا نه.

سایپا

تسنیم

خرید و فروش در بازار خودرو به صفر رسید

انباشت معوقات همزمان با فروش فوری خودرو

قابل توجه فروشندگان خودروهای دست دوم

سیاست فروش خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار جوابگو نیست

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "دلیل اعلام نشدن آمار فروش فوری خودروسازان چیست؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Younes
مهمان

از قبل از عید تا امروز هر روز امتحان کردم اما نتونستم ثبت نام کنم