دپوی ۳۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان بم

یکشنبه 29 آبان 01 ساعت 15:18
دپوی ۳۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان بم

طبق اعلام استاندار کرمان، حدود ۳۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های خودروسازی‌های منطقه ویژه بم به دلیل مشکلات گمرکی انبار شده است.

محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۲۹ آبان‌ماه در حاشیه سفر به شرق استان کرمان، افتتاح چند پروژه در شهرهای شرقی استان، برگزاری چند جلسه با مدیران شهرستانی و بازدید از مجموعه ارگ جدید را از اهداف سفر خود به این منطقه اعلام کرد.

او می‌افزاید: زیرساخت‌های خوبی در ارگ جدید فراهم شده البته مشکلات گمرکی و ... دارند که به‌زودی برطرف می‌شود و در منطقه ویژه بم ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده و امیدواریم تولید روز به روز افزایش یابد و بتواند نیاز بازار خودروی کشور را پاسخ دهد.

طبق اعلام استاندار کرمان، حدود ۳۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های خودروسازی‌های منطقه ویژه بم به دلیل مشکلات گمرکی انبار شده است.

او می‌افزاید: در این زمینه با مدیر گمرکی کشور مذاکراتی شده و امیدواریم در جلسه ای که در هفته جاری برگزار می شود این مشکل برطرف شود.

به گفته فداکار، مشکل عدم عرضه خودروها از شرکت‌ها نیست زیرا برخی از قطعات این خودروها از خارج وارد می شود که باید اوراق و اسناد آنها تحویل گمرک شود اما برخی شرکت ها دیرتر این کار را انجام می دهند، لذا اجازه خروج از منطقه پیدا نمی کنند.

وی با اشاره به مذاکرات امروز خود با رئیس گمرک کشور می‌گوید: مقرر شد به نسبتی که خودروسازان با گمرک تسویه نکردند به همان میزان برای ضمانت از خودروها نگه داشته شود و حتی این آمادگی وجود دارد دو برابر این مقدار را به عنوان ضمانت نگه دارند و مابقی را خارج کنند.

او اظهار کرد: تا هفته آینده بخش عمده ای از مشکل انبار خودروها حل می شود.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به مشکلات تامین سوخت در شهرستان‌های شرقی استان می‌گوید: گازرسانی در این منطقه در گذشته باید انجام می شد و کوتاهی شده و برای رفع مشکل به صورت موقت جلسه ای با فرمانداران شرقی برگزار کردیم و امیدواریم تا پایان هفته جاری این مشکل برطرف شود.

استاندار کرمان از خودروسازی کرمان موتور و چند واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم بازدید کرد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar