رتبه ایران در صادرات موتورسیکلت چند است؟

شنبه 7 دی 98 ساعت 11:08
رتبه ایران در صادرات موتورسیکلت چند است؟

کشورهای گوناگون حساب ویژه‌ای روی صادرات محصولات مختلف باز می‌کنند. در این بین موتورسیکلت هم جزو اقلامی است که بعضی از کشورها درآمد‌های زیادی را از این طریق کسب کرده‌اند.

میزان کلی صادرات موتورسیکلت در جهان و درآمد حاصل شده از آن در سال ۲۰۱۸ رقم ۲۸.۲ میلیارد دلار اعلام شده است. این نکته را باید گفت که صادرات این وسیله نقلیه از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ رشد ۲۹.۴ درصدی را تجربه کرده است. در بین قاره‌های مختلف، آسیا بیشترین آمار صادرات را با درآمد ۱۶.۸ میلیارد دلار داشته و که ۵۹.۵ درصد از کل جهان را تشکیل می‌دهد. در مقام دوم هم کشورهای اروپایی با ۳۴.۲ درصد از آمار جهانی بیشترین صادرات موتورسیکلت را دارند.

اگر بخواهیم به کشورهای برتر در این حوزه اشاره کنیم چین در بالاترین رتبه با ۷.۶ میلیارد دلار قرار دارد. پس از آن هم ژاپن، آلمان، هند و ایتالیا به ترتیب تا مقام پنجم هستند. در ادامه لیست ۱۵تایی از کشورهای برتر در این حوزه آورده شده که ۹۲.۸ درصد از صادرات موتورسیکلت در سال ۲۰۱۸ را تشکیل داده‌اند.

در بین شرکت‌های تولید کننده موتورسیکلت باجاج هندی، بائوتیان چینی، ب‌ام‌و آلمان و دوکاتی ایتالیایی صادرات بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها داشته‌اند. پس از شرکت‌ها هم برند مشهور و آمریکایی هارلی دیویدسن قرار دارد که توانسته جایگاه پنجم از لحاظ صادرات را به خود اختصاص دهد. به طور کلی می‌توان گفت عمده این شرکت‌ها از هند، چین، ژاپن و آمریکا هستند.

در ادامه گزارش لیست ۱۰۰ تایی کشورهای برتر در حوزه صادرات به صورت جدول آورده شده است. کشور ایران هم پس از صربستان رتبه ۶۴ را دارد. ایران در سال ۲۰۱۸ رقم ۱ میلیون و ۲۷۲ هزار دلار از طریق صادرات موتورسیکلت کسب کرده است. این رقم ۰.۰۰۵ درصد از کل میزان صادرات در جهان را تشکیل می‌دهد و به طور کلی می‌توان گفت وضعیت صادرات موتورسیکلت ایران بهتر از خودرو و قطعات است چون که در زمینه‌های ذکر شده ایران رتبه‌‌های ۷۰ و ۷۶ را دارد.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar