رهگیری قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه در تهران

چهارشنبه 24 آذر 00 ساعت 10:51
رهگیری قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه در تهران

روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران، سعید محمدی پور  با بیان این مطلب گفت: کلیه وارد کنندگان و تولید کنندگان کالای مشمول، موظف هستند برای ورود کالا به زنجیره تجاری کشور، متناسب با مجوز فعالیت خود در سامانه جامع تجارت نسبت به اخذ و نصب شناسه رهگیری اقدام کنند.

وی افزود: نصب برچسب یا درج شناسه رهگیری برای کلیه کالاهای وارداتی و تولیدی به صورت قابل رویت و با رعایت قواعد مندرج در دستورالعمل بر روی بدنه کالا یا بسته بندی و ضمانت نامه کالا از تاریخ ابلاغ الزامی است.

محمدی پور با اشاره به فرصت ۲ماهه به تولید کنندگان و واردکنندگان نسبت به اخذ و نصب کد رهگیری ،ادامه داد: اعضاء زنجیره تامین این کالاها درسطح بازار و انبار موظف هستند حداکثر تا چهار ماه از خرید و فروش ،نگهداری و انبار کردن کالاهای فاقد شناسه خودداری کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران  هدف ازاجرای این طرح را جلوگیری از قاچاق کالا و عرضه کالاهای بی کیفیت درسطح بازار عنوان کرد.

کشفیات قاچاق در حوزه لوازم یدکی خودرو در سال ۹۷ به میزان یک‌هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال و سال گذشته چهار هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال بود که رشد ۶۳ درصدی را نشان می‌دهد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar