ساخت سامانه ردیاب خودرو

چهارشنبه 19 دی 97 ساعت 11:18
ساخت سامانه ردیاب خودرو

رییس جهاد دانشگاهی استان زنجان از ساخت سامانه ردیاب خودرو توسط جهادگران جهاد دانشگاهی استان زنجان خبر داد.

کامران جعفری با ذکر اینکه جهادگران دانشگاهی زنجان در مرکز خدمات تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی استان، سامانه ردیاب خودرو را طراحی و ساخته‌اند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه و مزایای غیرقابل انکار سیستم‌های ردیابی و موقعیت یابی و همچنین تأثیر مهم استفاده از این گونه سیستم‌ها در بهینه شدن کیفیت نظارت و مدیریت ناوگان حمل و نقل، حرکت خودروها، افراد یا اشخاص (کودکان و سالمندان) یا هر شی متحرک دیگر، جهاد دانشگاهی زنجان دستگاهی را برای ردیابی و تعیین موقعیت جغرافیایی طراحی، تولید و ارائه کرده که در آن ترکیبی از سیستم‌های و فناوری‌هایی مانند موقعیت یاب جهانی (جی پی اس) جی پی اراس و جی اس اس ام به کار گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با راه‌ا ندازی این سیستم موقعیت‌مکانی اشخاص، خودرو و ... از طریق یک مرکز عملیاتی قابل تعیین و قابل ردیابی خواهد شد. مسئول سیستم می‌تواند در هر زمان موقعیت جغرافیای آنها را مشاهده کند و از آخرین اطلاعات حرکتی آنها مثل موقعیت مکانی، برای حرکت، میزان توقف، سرعت، مسافت طی شده و ... مطلع شود و استفاده کنندگان هم می‌توانند به صورت گزارش خاص و متنوع از آن سوابق بهره مند شوند.

رییس جهاد دانشگاهی استان زنجان با ذکر اینکه این سیستم علاوه بر سیستم نرم افزاری و سخت افزاری موقعیت یابی امکان توسعه دارد، گفت: نصب سنسورهایی مانند سنسور دما و رطوبت و دو سنسور دیجیتال و بازر داخلی هم از دیگر مواردی است که این دستگاه را متمایز کرده است.

جعفری در بخش دیگری به مزایا و ویژگی‌های این دستگاه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: استفاده از سیستم یکپارچه GSSM/GPRS/GPS، استفاده از قطعات مرغوب با استاندارد نظامی، به کارگیری از به روزترین تکنولوژی MCU از نوع ARMcortex از امکاناتی است که در این دستگاه تعبیه شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar