شفاف‌سازی در روند تولید، عرضه و تأمین از ضروریات صنعت خودرو است

شنبه 16 شهریور 98 ساعت 12:13
شفاف‌سازی در روند تولید، عرضه و تأمین از ضروریات صنعت خودرو است

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بازدید از مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه ایران خودرو در جمع هیات مدیره این شرکت، شفاف‌سازی در روند تولید، عرضه و تأمین خدمات را از ضروریات صنعت خودرو ایران عنوان کرد.

اکبر صادقی یادآوری کرد: تأمین حداکثری حقوق مصرف‌کنندگان، امروز از اولویت‌های ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و در این مورد با هیچ بخشی تعارف نداشته و برای تأمین حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

وی ادامه داد: در وضعیت خاص اقتصادی کشور، حفظ تولید و اشتغال به ویژه در صنعت خودروسازی، یک وجه مهم و حفظ و تأمین حقوق مردم وجه دیگر مسئله است که باید به دقت لحاظ شود.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت تاکید کرد: باید توازنی میان مسائل و مشکلات صنعت خودروسازی و تعهدات موجود برقرار شود تا تعادل بازار به هم نخورد. محدودیت‌ها و مشکلات صنعت خودروسازی باید از مسیر توسعه تحقیقات و داخلی سازی قطعات به حداقل ممکن برسد.

حمایت از طرحهای توسعه‌ای، خودکفایی و تعمیق ساخت داخل صنعت خودروسازی

وی با اشاره به رویکرد ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در تعمیق ساخت داخل، گفت: این رویکرد در صنعت خودروسازی می‌تواند نماد دیگر بخش‌های صنعتی کشور باشد و در این راستا حمایت ویژه و همه جانبه ای از داخلی سازی انواع قطعات در صنعت خودروسازی انجام خواهد گرفت.

صادقی تصریح کرد: صنعت خودروسازی پس از چندین دهه فعالیت در کشور باید اصل خودکفایی را جدی‌تر از پیش در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: باید زمینه‌های لازم فرآهم شود تا این صنعت در تنگناها بیشتر از پیش روی پای خود بایستد و با تکانه‌های اقتصادی و محدودیت‌های اعمالی در وضعیت تحریم، کمترین آسیب‌ها را متوجه خود ببیند.

مشاور وزیر صمت یادآوری کرد: در بازید انجام گرفته از بخش تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه ایران خودرو این موضوع مشهود بود که در صورت توجه به توان داخلی و ابتکارات جوانان این مرز و بوم می‌توان گام‌های موثری در راستای بومی سازی و حتی اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت خودرو کشور برداشت.

صادقی اضافه کرد: باید دشمن را از نقطه‌ای مأیوس کرد که روی آن سرمایه‌گذاری کرده و استفاده از توانمندی‌ها و خلاقیت جوانان یکی از همین فرصت‌های بی بدیل است که می‌تواند ضمن ناکام گذاشتن اهداف بدخواهان به ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور در همه بخش‌ها بینجامد.

وی با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری و پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد داخلی سازی نیازهای صنعتی کشور، گفت: این موضوع یکی از جلوه‌های شفاف سازی در عملکرد همه ارکان صنعتی کشور است که باید با جدیت برای تحقق آن گام برداریم.

صادقی تصریح کرد: تسریع در روند توسعه‌ای و خودکفایی صنایع به خصوص صنعت خودرو، امروز باید به یک باور ملی تبدیل شود و ضرورت دارد همه موانع پیش روی این مهم برداشته شود.

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت صمت تاکید کرد: شفاف سازی امور و حذف موانع، امروز یک شعار نیست و قطع یقین با همه عوامل مانع در توسعه صنعت خودروی کشور برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: با حضور مدیرعامل جدید در گروه ایران خودرو امیدواریم با توجه به نقش مؤثر و مسئولیت وی در پیگیری اهداف ساخت داخل در وزارت صمت، این رویکرد در مجموعه ایران خودرو سرعت بیشتری بگیرد تا به زودی شاهد تحول در همه ارکان و زیرمجموعه‌های این شرکت بزرگ صنعتی در کشور باشیم.

بازدید از پلتفرم جدید بومی‌سازی شده پروژه P۵۳۵

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه ایران خودرو از نزدیک در جریان طرح‌های خودکفایی و توسعه محصولات جدید این شرکت قرار گرفت.

در این بازدید صادقی با مراحل طراحی و توسعه خودرو و از آخرین شرایط طرح‌های در دست اجرای محصول CUV بر روی پلتفرم جدید بومی سازی شده (پروژه P535) و محصول سدان روی پلتفرم ۳۰i(P322)، طرح تجهیز خودروی دنا پلاس بر روی جعبه دنده اتوماتیک و همچنین طرح خودکفایی و ساخت داخل خودروی پژو ۳۰۱، اطلاع یافت.

وی در این بازدید با استقبال از تولید اولین نمونه خودروی P535، اظهار کرد: توانمندی تیم طراحی ایران خودرو در پیاده سازی نمادهای فرهنگی و هنری ایرانی در طراحی این خودرو قابل تقدیر و قابلیت اجرا روی دیگر طرح‌های در دست اقدام این شرکت را داراست.

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صمت همچنین پس از رویت امکانات و تجهیزات آزمایشگاه‌های گوناگون مرکز تحقیقات، بر اهمیت بکارگیری ظرفیت‌های بالای بخش‌های نمونه سازی سریع و کارگاههای ساخت و مونتاژ نمونه محصول گروه خودروسازی ایران خودرو تاکید کرد.

صمت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar