شورای رقابت مخالف افزایش قیمت خودرو است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
شورای رقابت مخالف افزایش قیمت خودرو است

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ذکر کرد: قیمت گذاری خودرو به دست شورای رقابت انجام می شود و از ابتدای سال تا به حال ۷.۶ درصد افزایش قیمت داشته ایم. خودروسازان درصدد افزایش قیمت هستند اما شورای رقابت موافقت نکرده است.

منصور معظمی، اظهار کرد: توقف ثبت سفارشات خودرو، تغییر نرخ ارز و صحبت هایی در خصوص قطع همکاری کمپانی‌های خارجی نگرانی هایی را برای مصرف کنندگان به وجود آورد.

وی ادامه داد: با این حال بازار در آرامش نسبی به سر می برد و کمپانی‌های خارجی تا به امروز به قراردادهای خود عمل کرده اند و وزارت صنعت با تاکید به خودروسازان بخش قابل توجهی از نیازهای آنها را خریداری کرده و تا پایان سال از لحاظ تولید مشکلی نخواهیم داشت.

معظمی در مورد شیوه مشارکت با کمپانی‌های بین المللی به دنبال تشدید تحریم ها، عنوان کرد: رفتار واقعی کمپانی‌ها گاهی با رفتار اجتماعی آنها متفاوت است و هیچکدام از کمپانی‌هایی که با ایران قرارداد دارند علاقه مند به این نیستند که از بازار جذاب و ایمن ایران خارج شوند و در پی این هستند که حساسیت برای آمریکا به وجود نیاورند و بعضی به دنبال دریافت مجوز هستند و تا به حال کار خودشان را انجام داده اند.

وی یادآوری کرد: در پی مشکلات ناشی از رفتار غیر اخلاقی سردمداران آمریکا، دولت برای مقابله با این رفتارها تدابیری را اندیشید تا پاسخگوی مردم و واحدهای تولیدی باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بخشی از درآمد ارزی با ارز ۴۲۰۰ تومان به کالای استراتژیک تخصیص داده شده است و تحت هر شرایطی باید تامین شوند و بخشی از مواد اولیه که به نحوی با کالای استراتژیک ارتباط پیدا می کنند هم با ارز ۴۲۰۰ تومان تامین می شود.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از کالاها برای تامین ارز از محل صادارات غیر نفتی استفاده می کنند و در سه ماهه نخست سال صادارات محصولات غیر نفتی افزایش پیدا کرده است و بدین سبب دولت موظف کرده است که ارز حاصل از پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی و فولادی وارد کشور شود و ۸۰ درصد با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومان و ۲۰ درصد به طور توافقی واحد های تولیدی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یادآوری کرد: گروه سوم محصولاتی هستند که ورودشان به ایران ممنوع شده است که نزدیک به ۱۵۰۰ قلم کالا است و فرصت مناسبی برای واحدهای تولیدی داخلی است تا محصولاتشان را وارد بازار کنند.

وی افزود: در وضعیت کنونی وارد کردن محصولاتی که در کشور تولید می شود، جفاست و در آبان ماه سال جاری در شهرستان اسفراین سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری به بهره برداری خواهد رسید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar