دستورالعمل اصلاح شده‌ تنظیم بازار خودرو ابلاغ شد / دی ۱۴۰۲

بروزرسانی در: سه شنبه 19 دی 02 ساعت 15:56
دستورالعمل اصلاح شده‌ تنظیم بازار خودرو ابلاغ شد / دی 1402

دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری در قالب مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت که مصوب بهمن ماه سال گذشته است و اخیراً اصلاح شده، به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل (مصوب  ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ )، مبنای تنظیم قیمت خودرو، بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری، مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها است که توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و به وزارت صمت اعلام می‌شود.

چهارشنبه هفته گذشته (۱۳ دی ماه)، شورای رقابت با اکثریت آراء حاضران، دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ تنظیم بازار خودرو را اصلاح کرده و بر اساس آن وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان سیاست‌گذار و تنظیم‌گر فنی این صنعت، معرفی کرد و در حقیقت ابلاغ قیمت‌های محاسبه شده توسط سازمان حمایت را به وزارت صمت واگذار کرد.

البته این به معنای کنار گذاشته شدن کامل شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو نیست و صرفاً وظیفه ابلاغ مصوبه قیمت‌ها و قیمت‌گذاری‌ها بر دوش وزارت صمت افتاده و از این پس نظارت شورا درباره محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی خواهد بود و چنانچه در نحوه‌ی اجرا، شاهد ایراد باشد، ورود خواهد کرد.

براساس اصلاح صورت گرفته، وزارت صمت بایستی قیمت‌ها را با رعایت مفاد این دستورالعمل به خودروسازان ابلاغ کند و قطعاً قیمت‌ها برای عرضه‌کننده خودرو، لازم الاجراست.

متن جدید دستورالعمل تنظیم بازار خودرو که به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرا ابلاغ شده، از این لینک قابل مشاهده است.

ایران جیب

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar