دستورالعمل شورای رقابت برای تنظیم بازار خودرو / بهمن ۱۴۰۱

بروزرسانی در: یکشنبه 16 بهمن 01 ساعت 13:04
دستورالعمل شورای رقابت برای تنظیم بازار خودرو / بهمن 1401

دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، پیشنهاد کارگروه تخصصی خودرو در جلسه شماره ۵۴۳ شورای رقابت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به اتفاق آراء مصوب شد.

سه‌ هفته گذشته، شورای رقابت صبح و عصر در جلسه‌ای که در خصوص تعیین تکلیف عرضه خودرو  در بورس برگزار شد به جمع‌بندی نهایی نرسید و مقرر شد دستورالعمل در نوبت بعدی اعلام شود. 

پس از آن، دستورالعمل جدید خودرویی شورای رقابت به اتفاق آراء و بدون حتی یک مخالف تصویب و مقرر شد، صبح امروز (یکشنبه ۱۶ بهمن ماه) منتشر و ابلاغ شود. همانطور که وعده داده شده بود، این دستورالعمل صبح امروز ابلاغ و صادر شد.

تمامی بند های این دستورالعمل به نوعی عقبگرد غیرقابل ارزیابی و دست اندازی بزرگ در مسیر صنعت و بازار خودرو به دور از تمرکز بر اقتصاد آزاد و تلاش برای تامین نیاز بازار خودرو کشور به شمار می آید که مشخص نیست در شرایط کنونی نیاز بازار به تامین حداکثری نیاز خودرو مشتریان و هجوم بیش از ۱۱ میلیون نفر تنها برای یک شرایط فروش چرا حتی اجازه انتشار چنین دستورالعمل هایی با اثرات منفی بر صنعت و بازار خودرو به یک ارگان اعطا می شود. شورای رقابت با ۵ سال انتشار انواع دستورالعمل، زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی را روی دست صنعت خودرو گذاشت در حالی که در بستر قیمت گذاری آزاد بر اساس تقاضا در بورس کالا، تنها طی ۱۰ ماه و آن هم با ۳ درصد از کل عرضه خودرو کشور، دستاورد های بی سابقه ای رقم خورد که با این دستورالعمل به طور کامل به حاشیه می رود.

متن کامل این دستورالعمل را می توانید از طریق این لینک مطالعه کنید. این دستورالعمل در سایت رسمی شورای رقابت منتشر شده است.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar