صدور مجوز واردات برای غول ژاپنی، هایلوکس به ایران باز می‌گردد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
صدور مجوز واردات برای غول ژاپنی، هایلوکس به ایران باز می‌گردد

چند وقتی است که بحث واردات خودرو در ایران اوضاع بد و نابسامانی دارد، هر روز قوانین جدید در مورد اعمال محدودیت‌های بیشتر برای واردات تصویب می‌شود. از سوی دیگر نرخ ارز و به خصوص دلار طی ماه‌های اخیر اوضاع بسیار بدی را تجربه کرده و این دو مورد روی هم رفته، سبب شده‌اند تا قیمت خودروهای وارداتی سر به فلک بکشد و همچنین، شاهد کاهش میزان واردات به ایران باشیم.

اخیراً بعد از تعطیلات نوروزی، کمپانی‌ها توانسته‌اند مجوز واردات برخی خودروها را بگیرند و در لیست ثبت سفارش قرار بگیرند. چند روز پیش مطلبی در مورد اخذ مجوز واردات برای هاوال H9 توسط بهمن موتور نوشتیم و اکنون، گزارش‌هایی منتشر شده که ایرتویا هم موفق شده مجوز واردات برای مدل پیکاپ هایلوکس را دریافت کند.

ممکن است از خود بپرسید که ایرتویا چگونه توانسته برای هایلوکس با حجم موتور بالایی که دارد مجوز واردات اخذ نماید؟ بهترین حدس ما این است که شرکت ایرتویا این مدل را نه به عنوان یک مدل سواری، بلکه به عنوان یک خودروی کار و تجاری اخذ نماید. قیمت آن هم که زیر ۴۰ هزار دلار است و مشکلی از آن بابت وجود ندارد.

پیشرانه

در حال حاضر ایرتویا فقط موفق شده برای یک‌تریم هایلوکس مجوز واردات بگیرد و این مدل، از یک موتور ۲.۷ لیتری با ۱۶۴ اسب بخار نیرو و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور که به یک گیربکس دستی متصل شده بهره می‌برد و دوکابین است.

تویوتا هایلوکس که در تیراژ بالا در اختیار نیروهای نظامی کشورمان هم قرار دارد، خودرویی بسیار قدرتمند و سخت جان است و از قابلیت‌های آفرود بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. بدون شک در صورت ورود آن به بازار، شاهد استقبال بسیار خوبی از این خودرو خواهیم بود.

وضعیت مدل‌های دست دوم

آخرین سری تویوتا هایلوکس که وارد بازار ایران شد مدل‌های ۲۰۱۶ این خودرو بودند و بعدها چند مدل فیس لیفت آن هم وارد خاک کشورمان شدند. با بسته شدن واردات خودرو، قیمت مدل‌های دست دوم این وانت قدرتمند به یک باره بسیار بالا رفت. هم اکنون مدل‌های ۲۰۱۶ صفر کیلومتر یا کم کارکرد این خودرو در بازار ایران قیمتی برابر با ۴۰۰ میلیون دارند و برخی مدل‌های دست دوم دنده دستی آن را به قیمتی بین ۲۳۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان می‌توانید در بازار بیابید.

قیمت احتمالی

اتفاقی که با واردات مدل ۲۰۱۸ این خودرو به بازار خواهد افتاد، بدون شک کاهش قیمت غیرواقعی مدل‌های قدیمی این خودرو است. حدس زدن قیمتی که ایرتویا برای این خودرو تعیین کرده است، با توجه به وضعیت فعلی بازار ارز کاری بسیار دشوار می‌باشد. بهترین حدس ما این است که کمپانی قیمتی بین ۳۴۰ تا ۳۷۰ میلیون تومان را برای تویوتا هایلوکس دو کابین مدل ۲۰۱۸ در ایران تعیین کند.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا تجربه رانندگی با تویوتا هایلوکس را داشته‌اید؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

20 دیدگاه ها برای "صدور مجوز واردات برای غول ژاپنی، هایلوکس به ایران باز می‌گردد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Ali
مهمان

چرا مسئولین به حقوق مردم احترام نمیذارن؟
چرا نمیذارن مردم به قیمت واقعی یه خودروی ایمن سوارشن؟
بخدا هر کسی که در توانش باشه داره از ایران فرار میکنه
آقایان به فکر مردم باشین تا هم واسه مردم و هم برای خودتون دیر نشده

رامین
مهمان

دلخوش، سلام
مسوولین خودشون بچه هاشونو فرستادن اونور آب دارن درس میخونن و ازدواج و زندگی . به کی احترام بزارن ؟دنبال چی میگردی؟ شما هم بلند شو برو که اینجا دیگه جای موندن نیست.

محمد رضا
مهمان

بابا چینی های داغون رو دارند بالای ۱۰۰ به مردم میاندازند این که یک خودروی جهانیه

شروین
مهمان

تجربه رانندگی بااین خودرو رو داشتم.فوق العاده سخت جونه.هرچند مصرفش بالاست ولی خیلی پرقدرته ولی بااین قیمت به هیچ عنوان نمی ارزه.متاسفم واسه کشور عقب مونده خودمون که خودرو کار رو باید ۴۰۰میلیون بخری

keyvan
مهمان

واقعا ماشین فوق العاده ای هستش،اما قیمتش…..تو منطقه آزاد انزلی قیمتش۱۲۰م مدل ۲۰۱۸هستش

alireza
مهمان

این ماشین حرف نداره ولی اخه٣٧٠ملیون!!!