نقد و بررسی تویوتا CHR به همراه تجربه رانندگی

بروزرسانی در: دوشنبه 2 تیر 99 ساعت 21:51
نقد و بررسی تویوتا CHR به همراه تجربه رانندگی

تویوتا CHR یکی از زیباترین کراس‌اوورهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که توانسته با تکیه‌بر طراحی مدرن و خیره‌کننده خود و همچنین امکانات ایمنی و رفاهی متعددی که به آن مجهز شده است، طرفداران بسیاری را به‌سوی خود جذب نماید.

در طی یک دهه گذشته، خودروهای سدان و هاچبک همواره پرفروش‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شدند، اما باگذشت زمان شاسی‌بلندهای کوچک یا همان کراس‌اوورها توانستند به محبوبیت زیادی دست یابند و خریداران بسیاری را به‌سوی خود جذب کنند. ازاین‌رو اکنون تمامی کمپانی‌های مطرح خودروسازی جهان سعی دارند با افزایش تولیدات خود در این کلاس خودرویی سهم بیشتری از این بازار پر تقاضا به دست آورند. شرکت تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز جهان است که سابقه درخشانی در طراحی و تولید خودروهای شاسی‌بلند دارد. این شرکت در نمایشگاه خودرو پاریس سال ۲۰۱۴ از خودرویی جذاب و متفاوت رونمایی کرد که توجهات بسیاری را به‌سوی خود جلب نمود. این خودرو تویوتا CHR نام داشت که نام آن مخفف Coupe High Rider به معنی کوپه بلندقد است و درواقع اولین محصول تویوتا در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک شهری محسوب می‌شود. ساخت این خودرو را می‌توان انقلابی در طراحی و تولید خودروهای کراس‌اوور دانست که ما در این مقاله قصد داریم تمامی مزایا و معایب آن را برای شما عزیزان بیان کنیم؛ با تیم بررسی تخصصی Z4CAR همراه باشید

طراحی ظاهری


تویوتا CHR

تویوتا CHR فعلی از روی کانسپتی با همین نام ساخته‌شده است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ توسط کمپانی تویوتا در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش درمی‌آمد. این خودرو بر طبق دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنتJ  جای می‌گیرد و ازلحاظ ابعاد بدنه در حد و اندازه خودروهایی همچون سانگ‌یانگ تیوولی و نیسان جوک قرار دارد. برخلاف تمامی طراحی‌های محافظه‌کارانه‌ای که تاکنون از شرکت تویوتا شاهد بودیم، طراحی CHR بسیار جسورانه و مدرن بوده که به جرات می‌توان گفت نمای کلی آن بسیار فراتر از زمان خود طراحی ‌شده است. در نمای جلویی این خودرو با خطوط مواج و حجم دهنده بسیاری مواجه هستیم که چهره بسیار عبوسی را برای این کراس‌اوور ژاپنی خلق کرده است. نمای جانبی تویوتا CHR یکی از زیباترین بخش‌های این خودرو محسوب می‌شود که بسیار منحصربه‌فرد و جذاب طراحی‌شده است. دستگیره درب عقب این خودرو به طرز ماهرانه‌ای درون ستون C جای‌گذاری شده است که شاید تشخیص مکان قرارگیری آن در نگاه اول کار بسیار سختی باشد. همانند آنچه در بخش جلویی هم شاهد بودیم، در نمای جانبی این خودرو نیز برای زیبایی هرچه بیشتر از خطوط موج‌دار استفاده‌شده که از بخش انتهایی آغاز و تا بخش جلویی آن امتداد دارند. نمای پشتی این سامورایی کوچک در هماهنگی کامل با سایر بخش‌ها و دقیقا با همان سبک، طراحی‌شده است. چراغ‌های عقبی تویوتا CHR، از طراحی منحصربه‌فردی برخوردار است و شباهت زیادی نیز به چراغ‌های به‌کاررفته در هوندا سیویک ۲۰۱۷ دارد. ناگفته نماند برخلاف سایر خودروهای اسپرت که تأکید بسیاری برای نمایش مکان قرارگیری خروجی‌های اگزوز دارند، بر روی سپر عقب تویوتا CHR هیچ مکان خاصی برای اگزوز تعبیه نشده است. تویوتا CHR در حال حاضر با دو تیپ TURBO (مجهز به پیشرانه بنزینی) و HV (مجهز به پیشرانه هیبرید) در بازار داخلی عرضه می‌گردد که نمونه هیبریدی از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نمونه بنزینی ندارد، اما می‌توان با نگاه به کلمه HYBRID که روی گلگیر و درب صندوق قرار داده‌شده و همچنین از طریق هاله آبی‌رنگی که درون لوگو تویوتا وجود دارد، از نمونه توربو تشخیص داده شود.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی


تویوتا CHR

طراحی داخلی تویوتا CHR، همچون فضای خارجی آن سرشار از نوآوری و خلاقیت است به‌طوری‌که نمونه آن قبلا در هیچ‌کدام از خودروهای شرکت تویوتا دیده نشده است. فضای داخلی این خودرو زیبا و مدرن به نظر می‌رسد و به لطف استفاده از چرم مرغوب در بخش‌هایی همچون فرمان، دسته‌دنده، بخش بالایی داشبورد و قسمت میانی درب‌ها از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است. استفاده از اشکال لوزی‌شکل در بخش‌هایی همچون کنسول میانی، خروجی‌های هوا، سقف و بخش میانی درب‌ها هماهنگی خاصی را در چشم بیننده به وجود می‌آورد. صندلی‌های ردیف جلو این خودرو مجهز به گرم‌کن بوده و از ارگونومیک خوبی برخوردار است که باعث می‌شود حتی در رانندگی‌های طولانی نیز هیچ دردی در ناحیه کمر و شانه نداشته باشید؛ صندلی‌های عقب این خودرو شاید به‌خوبی ردیف جلو نباشند، اما از راحتی قابل قبولی برخوردارند و حداکثر برای ۲ سرنشین مناسب به نظر می‌رسند. متأسفانه همچون اغلب کراس‌اوورها، در ردیف عقب این خودرو فضای پا و سر کمی برای سرنشینان درنظرگرفته شده که باعث می‌شود افرادی با قد بیشتر از ۱۵۰ سانتی‌متر، نتوانند راحتی قابل‌توجهی را در این بخش تجربه کنند.
مکان بسیار مناسبی برای قرارگیری مانیتور ۸ اینچی تویوتا CHR در نظر گرفته‌شده که باعث می‌شود در هنگام رانندگی، به‌راحتی بتوان از آن استفاده نمود. البته ناگفته نماند یک مانیتور ۴.۲ اینچی نیز در پنل پشت فرمان این خودرو قرار داده‌شده است که اطلاعاتی همچون میزان مصرف سوخت، حالت‌های مختلف رانندگی و... را به راننده نمایش می‌دهد.
تویوتا CHR از امکانات رفاهی متنوعی بهره می‌برد که دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، کمک پارک هوشمند (IPA)، سنسور باران، روشنایی در روز (DRL)، سیستم نوربالای اتوماتیک (AHB)، سیستم صوتی حرفه‌ای JBL به همراه ۹ بلندگو، تهویه و گرم‌کن صندلی‌های سرنشینان جلو و فرمان، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه تنها بخش کوچکی از آن محسوب می‌گردد. یکی از نکات عجیبی که در بخش داخلی مشاهده می‌شود تنظیمات دستی صندلی راننده است که برای خودرویی در این رنج قیمتی بسیار عجیب به نظر می‌رسد!

مشخصات فنی


تویوتا CHR

تویوتا CHR تنها کراس‌اوور کوچک بازار خودرویی کشور محسوب می‌شود که به پیشرانه هیبرید مجهز شده است و از این نظر هیچ رقیبی برای آن وجود ندارد. این خودرو در دو نسخه HV و TURBO و در ۴ تیپ Dynamic، Premium، Lounge و Icon در بازار داخلی عرضه می‌گردد که در این میان Icon ساده‌ترین و Dynamic کامل‌ترین تیپ این خودرو محسوب می‌گردد. مدل TURBO این خودرو به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۱۹۷ سی‌سی توربوشارژ مجهز شده است که توان خروجی ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. تویوتا CHR در نسخه توربو، نیروی تولیدی پیشرانه را از طریق یک گیربکس CVT به هر چهارچرخ (AWD) منتقل می‌کند که باعث می‌شود این خودرو بتواند در طی حدوداً ۱۲ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد. طبق اعلام شرکت سازنده مصرف سوخت ترکیبی CHR توربو، حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود، اما در طول مدت تست شاهد مصرف سوختی در حدود ۷.۵ لیتر بودیم.
پیشرانه استفاده‌شده برای نمونه HV کاملاً مشابه پیشرانه نصب‌شده بر روی تویوتا پریوس است؛ به این صورت که این خودرو علاوه بر پیشرانه بنزینی ۱۷۹۸ سی‌سی به یک پیشرانه الکتریکی نیز مجهز شده است که درمجموع ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. برخلاف تصور عامه مردم از عملکرد کند خودروهای هیبریدی، بد نیست بدانید که نمونه هیبرید تویوتا CHR به‌مراتب از نمونه توربو سریع‌تر و پرشتاب‌تر عمل می‌کند و می‌تواند درزمانی کمتر از ۱۰.۵ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد. مدل HV به سیستم AWD مجهز نبوده و نیروی تولیدشده توسط پیشرانه هیبریدی آن، از طریق یک گیربکس Ecvt به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود. عملکرد پیشرانه هیبرید در نظر گرفته‌شده برای نمونه هیبریدی تویوتا CHR، به این صورت است که از زمان استارت خودرو تا سرعت کمتر از ۴۵ کیلومتر با توجه به میزان شارژ باتری و همچنین مقدار فشار وارده به پدال گاز، این خودرو برای حرکت تنها به پیشرانه برقی خود متکی است که باعث می‌شود در این حالت مقدار آلایندگی و مصرف سوخت آن در حد صفر باشد. در سرعت‌های بالاتر از ۴۵ کیلومتر و در مواقعی که راننده اقدام به‌شتاب گیری می‌نماید، پیشرانه بنزینی روشن‌شده و برای تولید قدرت بیشتر به پیشرانه برقی ملحق می‌گردد.
این پیشرانه برقی از طریق مازاد نیروی تولیدشده توسط پیشرانه بنزینی و همچنین از طریق سیستم ترمز احیاکننده شارژ شده و برای فعالیت‌های بعدی آماده‌ می‌گردد. بهترین ویژگی خودروهای هیبرید، مصرف سوخت اقتصادی آن‌ها است که تویوتا CHR نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در تمام طول تست شاهد مصرفی در حدود ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بودیم. البته ناگفته نماند که شرکت سازنده مصرف ترکیبی این خودرو را در حدود ۳.۹ لیتر اعلام نموده است که به نظر می‌رسد دلیل این افزایش میزان مصرف سوخت، تنها کیفیت بسیار پایین بنزین موجود در کشور عزیزمان است!

سیستم تعلیق


تویوتا CHR

به جرات می‌توان گفت که سیستم تعلیق تویوتا CHR یکی از بهترین سیستم‌های تعلیقی است که تاکنون شرکت تویوتا در محصولات اسپرت خود استفاده نموده است. در بخش جلویی این خودرو از سیستم مستقل مک فرسون و در بخش عقب نیز از سیستم جناغی دوبل استفاده‌شده است. سیستم تعلیق و فنربندی کارآمد این خودرو در کنار تقسیم وزن مناسب و عملکرد دقیق فرمان برقی (EPS) آن، باعث شده است که تویوتا CHR نه‌تنها در رانندگی‌های معمولی شهری، بلکه در رانندگی‌های پرشتاب و حتی در شدیدترین مانورها نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. تویوتا CHR نسبت به سایر هم‌رده‌های خود از ارتفاع نسبتاً خوبی برخوردار است که باعث می‌شود در زمان رانندگی با این خودرو هیچ نگرانی از بابت ناهمواری‌های سطح جاده نداشته باشید؛ البته نباید فراموش کنید که تویوتا CHR، تنها یک کراس‌اوور شهری است بنابراین زمان گشت‌وگذار در مناطق صعب‌العبور، نباید انتظار عملکرد شاسی بلندهایی همچون تویوتا RAV4 و تویوتا پرادو را از آن داشته باشید. سیستم AWD موجود در مدل‌های توربو، توان تولیدی پیشرانه را با توجه به شرایط جاده و سبک رانندگی بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌نماید. البته ناگفته نماند که این سیستم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که در اغلب مواقع مخصوصا در رانندگی‌های روزمره شهری، بیشترین مقدار نیرو به چرخ‌های جلو منتقل گردد.

ایمنی


تویوتا CHR

شرکت تویوتا همچون سایر خودروسازان ژاپنی تأکید بسیاری بر تولید خودروهای امن و قابل‌اعتماد دارد. تویوتا CHR به‌عنوان یکی از آخرین تولیدات شرکت تویوتا به لیست کاملی از تجهیزات امنیتی مجهز شده است که بررسی همگی آن‌ها نیاز به نگارش یک مقاله جداگانه دارد!
تویوتا CHR در سال ۲۰۱۷ پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌های ۵ گانه شرکت NCAP موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از این موسسه گردید، این خودرو توانست در بخش‌ تجهیزات امنیتی %۷۸، امنیت عابرین پیاده %۷۶، امنیت سرنشینان خردسال %۷۷ و از بخش امنیت سرنشینان بزرگ‌سال %۹۵ امتیازات را ازآن خود کند. تمامی این اعداد و ارقام بیانگر این مطلب هستند که تویوتا CHR آن‌چنان قابل‌اطمینان است که به‌راحتی می‌تواند امنیت و سلامت تمامی سرنشینان خودرو را تضمین نماید. همان‌طور که پیش از نیز اشاره کردیم این خودرو از تجهیزات امنیتی فراوانی بهره می‌برد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل سرعت در سرپائینی (DAC)، هشدار وجود موانع در نقاط کور آینه‌های جانبی (BSM)، هشدار وجود موانع در نقاط کور عقب خودرو (RCTA)، هشدار خروج از خطوط (LDA)، کنترل لغزش خودرو بر روی سطوح لغزنده (TRC)، سیستم ترمز پارک برقی (EPB)، ترمزهای دیسکی خنک شونده مجهز به ABS و EBD، مجهز به سیستم BAS، سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC)، سیستم پیشگیری از تصادف (PCS) و ۸ کیسه هوا اشاره نمود. ناگفته نماند که تمامی این آپشن‌ها تنها در تیپ Dynamic وجود دارد و در سایر تیپ‌ها از امکانات کمتری نسبت به نمونه فول آپشن بهره‌مند هستند.

تست رانندگی


تویوتا CHR

چندی پیش فرصتی فراهم شد تا نسخه توربو تویوتا CHR را مورد بررسی قرار دهیم، اما متأسفانه برخلاف آنچه از ظاهر تهاجمی و پیشرانه توربوشارژ این خودرو انتظار داشتیم، شاهد قدرت و چالاکی بسیار پایین این خودرو بودیم که برای ما کاملا غیرقابل‌قبول و آزاردهنده بود؛ اما این بار تصمیم گرفتیم تجربه خود را با نمونه هیبرید تویوتا CHR تکرار کنیم.
همان‌طور که در بخش طراحی ظاهری نیز به آن اشاره کردیم نمای ظاهری این دو مدل تفاوت عمده‌ای باهم نداشته و طراحی یکسانی دارند. داخل کابین این خودرو از هماهنگی لذت‌بخشی برخوردار است و صندلی‌های اسپرت آن راحتی بسیار خوبی دارند. بعد از فشردن دکمه استارت مطابق عادت همیشه منتظر شنیدن صدای پیشرانه خودرو بودیم ولی ازآنجایی‌که عمل استارت در این خودرو با استفاده از پیشرانه برقی انجام می‌شود، هیچ صدایی به گوش نمی‌رسد. قبل از حرکت با استفاده از دکمه‌های روی فرمان، از بین سه حالت اسپرت، نرمال و اکو حالت رانندگی اسپرت را انتخاب نمودیم تا شاید بتوانیم تفاوت قوای محرکه این دو خودرو را بهتر درک کنیم. از همان شتاب‌گیری اولیه می‌توان تفاوت توان تولیدی این دو مدل را کاملا حس کرد؛ شاید برای کراس‌اووری که در رنج قیمتی ۳۴۰ میلیون تومان قرار دارد، شتاب صفر تا صد کیلومتر ۱۰.۵ ثانیه‌ای چندان جالب نباشد، اما به جرات می‌توان گفت که مدل هیبرید نسبت به مدل توربو از شتاب و توان بیشتری برخوردار است. همان‌طور که از گیربکس ECVT استفاده‌شده در تویوتا CHR هیبریدی انتظار داشتیم، دنده‌ها بسیار نرم و با دقت تعویض می‌شوند، اما ناگفته نماند که جای خالی قابلیت تیپ ترونیک به‌شدت حس می‌گردید. ترمزهای دیسکی این خودرو از عملکرد بسیار خوبی برخوردارند و به شما اجازه می‌دهند که در هر سرعتی به‌راحتی خودرو را کنترل کرده و اقدام به کاهش سرعت ‌نمایید. هندلینگ بسیار خوب این خودرو در کنار عملکرد بی‌نقص سیستم تعلیق باعث می‌شود که حتی در مواقعی که با سریع‌ترین حالت ممکن به پیچ‌های جاده وارد می‌شدیم، بدون هیچ کم فرمانی (Understeer) یا بیش فرمانی (oversteer) از آن خارج‌شده و به مسیر خود ادامه می‌دادیم. یکی از نکات عجیبی که پس از سوارشدن به این خودرو توجه ما را به خود جلب کرد وضعیت قرارگیری ستون B و C در این خودرو بوده که به دلیل نزدیکی بیش‌ازحد این دو ستون به یکدیگر، فضای بسیار کمی برای شیشه سرنشینان عقب باقی‌مانده است که این مسئله علاوه بر محدود نمودن دیدن سرنشینان عقب این خودرو، باعث پدید آمدن یک نقطه کور برای راننده شده است!
در طول مدت تست چندین بار اقدام به استفاده از سیستم IPA (کمک پارک هوشمند) در حالت‌های افقی و عمودی نمودیم که عملکرد بسیار دقیقی داشته اما به نظر نمی‌رسد در شهرهای پرازدحامی همچون تهران کاربرد چندانی داشته باشد. ناگفته نماند که برخلاف تصور عامه مردم از سیستم IPA موجود در تویوتا CHR، این سیستم تنها یک کمک پارک است، بنابراین در زمان ورود و خروج از پارک همچنان به نظارت و اعمال نیروی ترمز از سمت شما نیاز دارد.

کلام آخر


شرکت تویوتا به‌عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین خودروسازان جهان سعی دارد که تمامی خودروهای خود را با بهترین کیفیت و طراحی منحصربه‌فرد به بازار جهانی عرضه کند. تویوتا CHR به‌عنوان یک کراس‌اوور کوچک با قیمت پایه ۲۲ هزار دلار در بازارهای اروپا و آمریکا عرضه می‌شود که از این لحاظ جز خودروهای متوسط بازارهای جهانی قرار می‌گیرد؛ این مسئله به‌خوبی توجیه‌کننده مواردی همچون پیشرانه ضعیف، تنظیمات دستی صندلی‌ها و وجود قطعات پلاستیکی در فضای داخلی این خودرو است؛ اما متأسفانه به دلیل قوانین ناعادلانه حاکم بر بازار خودرویی کشور این خودرو با قیمتی در حدود ۳۳۰ میلیون تومان در بازار داخلی عرضه می‌شود و به همین دلیل جز خودروهای لوکس و گران‌قیمت دسته‌بندی می‌گردد.
در آخر باید گفت با در نظر گرفتن پیشرانه نه‌چندان قدرتمند این خودرو و همچنین فضای بسیار محدود ردیف عقب می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که این کراس‌اوور تنها برای جوانان و خانواده‌های کوچکی طراحی‌شده است که علاقه زیادی به خودروهای خاص دارند اما چندان اهل رانندگی‌های پرهیجان نیستند.
درنهایت تیم بررسی تخصصی Z4CAR به شما پیشنهاد می‌دهد که اگر در این رنج قیمت قصد خرید خودروهای شاسی‌بلند را دارید نیسان ایکس تریل ۲۰۱۷، هیوندای توسان ۲۰۱۷، میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۷ یا حتی نمونه‌های کارکرده رنو کولئوس ۲۰۱۷ می‌تواند گزینه‌های بهتری از ازلحاظ قوای محرکه، فضای سرنشینان یا حتی امکانات رفاهی باشند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

15 دیدگاه ها برای "نقد و بررسی تویوتا CHR به همراه تجربه رانندگی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
reza baghri
مهمان

مدل استایل ۲۰۱۷ هیبرید ۲۰ تا کارشو‌یک هفتس خریدم ۹۰۰ًتومن .ماشین خیلی کم صدا و کم مصرف و‌نرمی هست.نسبت به کشور ما شناب‌و‌سرعتشم‌خوبه .همیشه مشکل ماشین ژاپنی اپشناش‌بوده که سی‌اچ ار علیرغم صندلی دستی و‌نداشتن سانروف تقریبا تمام اپشنای کاربردی رو‌داره ضمن اینکه اپشنی که ژاپن بزنه خیلی با کیفت تر از اپشن کره و‌ایران و چینه .

ياسي
مهمان

من دارم مدل استایل و فولشو رانندگی باهاش لذت بخشه البته قدرتی و پرشتاب نمیشه رفت بخاطر مسئله توروبوش که میگن واسش ضرر نداره ولی در کل واسه کسایی که اهل کل کل کردن و پرشتاب رفتن نیستن خیلی عالیه
منم رانندگیم پر شتابه ولی از وقتی chr رو گرفتم مجبور شدم اروم برونم که مصرف بنزینمم کم شده. در ضمن قطعاتش خیلی سخت گیر بیاد با چند برابر قیمت……….

nami
مهمان

واقعا ارزش خرید داره
کافیه یه بار داخلش بشینید
محشره

نیما
مهمان

برادر من این خودرو الانزدیک به ۸۰۰میلیون قیمت داره تو کشور ما کجای این قیمت خوب همینطور میکنید که الا پراید۵۰میلیون با این قیمت یه لامبورگینی میشه خرید تو خارج

سعید
مهمان

شد ۴ میلیارد!!!

مهدی
مهمان

کجاش ارزش داره این قیمت گزاف همین شماها هستید قیمت رو بردید بالا

محمد
مهمان

جناب مهدی و نیما شما که ۳ سال پیش میگفتید ارزش خرید نداره حالا میتونید با ۸۰۰ تومن تیگو ۷ کارکرده سوار بشید.
۳ سال دیگه با ۸۰۰ تومن پراید وانت اپشنال میدن…

میلاد
مهمان

در خوب بودن این‌ماشین‌شکی نیس . کلا تویوتا از همه نظر عالیه هر ماشینی بزنه متاسفانه قیمتش تو ایران منصفانه نیست

خودروی ملی
مهمان

طراحی بسیار زیبایی داره ولی هر چی باشه ۳۴۰ میلیون زیادشه

مجید
مهمان

یادش بخیر ، یه زمانی ۳۴۰ تومن زیادش بود ، الان ۲۲۰۰ دو سال دیگه لابد ۵ میلیارد…

هانیه
مهمان

به دوسال نکشید و توی یک سال شد ۵ میلیارد

جوک یا CHR
مهمان

دوستان با این قیمتها جوک توربو بهتره یا تویوتا CHR ؟
و چرا ؟

سجاد نجفی
مهمان

به نظر من هیچکدام چون جفتشون توربو هستند و نیاز به نگهداری و دقت بیشتر دارند.
اما به نظر من اگر میخای توربو بخری تویوتا C_HR قطعا انتخاب خوبیه چه هیبریدش چه توربو.
ولی به نظر من یکم روش پول بزار فعلا یه سانتافه بگیر تا اوضاع بهتر بشه و بعد بفروش و هر ماشینی دوست داشتی بخر که توربو هم بود بود.
یا علی.

سعيد
مهمان
سلام من خودم تویوتا سی اچ آر توربو رو داشتم و همین چند روز پیش فروختم و اتفاقا جوک اسپرت ثبت نام کردم در پاسخ به سوالتون باید بگم اینکه کدومشون بهتره کاملا بستگی به انتظار شما از ماشین مورد نظرتون داره سی اچ آر از نظر طراحی خاجی و داخلی بسیار زیبا و مدرن و دلچسب طراحی شده و رانندگی باهاش واقعا دلچسبه منتها در صورتی که رانندگی خیلی پر شتاب و پر قدرت مد نظرتون نباشه البته من باهاش مسافرت هم رفتم و واقعا ماشین جواب اون چیزی که میخواستم رو داد نیسان جوک اسپرت از نظر طراحی… بیشتر
رضا
مهمان

با نصف این پول میشه رنو کپچر گرفت که کاراییشون یکیه !
تازه کپچر پیشرانه بهتری هم داره !