از دستاوردهای صنایع نظامی و هسته‌ای در خودروسازی استفاده شود

پنج شنبه 8 اردیبهشت 01 ساعت 10:47
از دستاوردهای صنایع نظامی و هسته‌ای در خودروسازی استفاده شود
رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: باید دستاوردهای علمی و فنی صنایع نظامی و هسته‌ای کشور به عرصه صنایع خودروسازی سرریز شود.

سید ابراهیم رئیسی، با اعلام این خبر متذکر شد: در برخی عرصه‌ها مثل صنایع نظامی و هسته‌ای با وجود تهدید‌ها و تحریم‌های سنگین‌تر، توفیقات بیشتری داشته‌ایم اما در صنایعی مثل خودروسازی به آن میزان موفقیت نداشته‌ایم.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در مدیریت امور و آسیب‌های اجتماعی، از اهتمام دولت به استفاده از این ظرفیت گرانقدر خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تلاش داریم مردمی‌سازی دولت را با شناسایی و به کارگیری ظرفیت مردم در حوزه‌های مختلف دنبال کنیم.

رئیسی با طرح این سوال که در مساله مردمی‌سازی دولت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی نقش دولت چیست؟ گفت: نقش دولت در سه اصل هدایت، نظارت و حمایت تعریف می‌شود. کار دولت تصدی‌گری خصوصا در حوزه اقتصادی نیست. اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ایجاب می‌کند که خصوصی‌سازی را به شکل واقعی انجام دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه نحوه اجرای خصوصی‌سازی در دوره قبل خیلی‌ها را ناراحت کرد، افزود: وقتی مصادیق اجرای این قانون را بررسی کردیم متوجه شدیم که متاسفانه درست عمل نشده است. لذا تاکید کردیم که خصوصی‌سازی باید انجام شود، اما این اموال به کسی واگذار شود که دارای توانایی باشد و بعد از واگذاری هم نباید موضوع رها شود و مالکان جدید باید از طرف دولت مورد حمایت قرار بگیرند تا بتوانند آن کارگاه و کارخانه و مجموعه را به خوبی اداره کنند.

رئیسی در پایان با اشاره به اینکه سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی به اعتبار ابلاغ از سوی مقام معظم رهبری باید اجرا شوند، اما نه به شکل قبل، خاطرنشان کرد: این قانون باید به شکل دقیق و منطبق بر نص قانون اجرا شود تا به فعال کردن صنایع کشور، افزایش تولید و افزایش اشتغال بیانجامد.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar