صنعت خودرو ۳۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد

شنبه 9 آذر 98 ساعت 17:15
صنعت خودرو 30 هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه طبق گزارش ارائه شده روند تولید در صنعت خودرو در حال رشد است و علاوه بر تکمیل خودروهای کف پارکینگ‌ها خودروهای تولیدی روز هم به طور مستقیم تحویل مشتریان می‌شود.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان بازدید خود از خودروسازی خزر در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه طبق گزارش ارائه شده روند تولید در صنعت خودرو در حال رشد است و علاوه بر تکمیل خودروهای کف پارکینگ‌ها خودروهای تولیدی روز نیز به طور مستقیم تحویل مشتریان می‌شود.

رحمانی در خصوص تأمین قطعات مورد نیاز خودروسازان اظهار کرد: بخش عمده‌ای از تأمین نیاز خودرو‌سازی کشور به قطعات وارداتی، از محل داخلی‌سازی در حال اجراست به خصوص در قطعات با تیراژ بالا این موضوع با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: آمار خودروهای دپوشده در کف پارکینگ‌ها نسبت به چند ماه قبل به طرز محسوسی کاهش یافته است.

وزیر صمت با اشاره به اهمیت تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز صنعت خودروسازی کشور گفت: با توجه به تقاضای بازار و تعهدات خودروسازان این مشکل باید در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

رحمانی یادآوری کرد: سرمایه گردش مورد نیاز، تابع تیراژ تولید است و صنعت خودروی کشور بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در طول سال نیاز دارد.

وی تصریح کرد: بخشی از این تأمین نقدینگی از محل پیش فروش محصولات و بخشی دیگر از محل منابع بانکی است با این حال برنامه فروش اموال مازاد این شرکت‌ها و همچنین دیگر شیوه‌های نوین هم در دستور کار قرار دارد.

شاتا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar