طراحی شاسی و سیستم تعلیق نیسان برای حرکت روی سه چرخ

پنج شنبه 29 خرداد 99 ساعت 13:07
طراحی شاسی و سیستم تعلیق نیسان برای حرکت روی سه چرخ

محققان دانشگاه کاشان موفق به طراحی و ساخت شاسی و سیستم نوین تعلیق خودرو وانت نیسان جهت حرکت روی سه چرخ شدند.

این طرح توسط مهندس غلامرضا قاسمیان طالخونچه، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک طراحی کاربردی دانشگاه کاشان با همکاری و راهنمایی دکتر محمد عارفی، مدیر گروه و عضو هیئت علمی دانشکده مکانیک دانشگاه کاشان طراحی و ساخته شده است.

دکتر عارفی از ویژگی‌های این طرح را حرکت خودرو روی سه چرخ عنوان کرد و گفت: این خودرو که به مدت دو سال طراحی شده است، ظرفیت حمل ۵/۵ تن بار را دارد.

وی یادآوری کرد: طرح مذکور پیاده‌سازی سیستم نوین تعلیق بر روی خودروهای پیکاپ است که بر روی خودروی نیسان ایجاد شده و توانایی نصب بر روی دیگر خودروها از جمله خودروهای نظامی و آفرود را داراست.

این طرح در حضور کارشناسان و مدیران دفتر طراحی زرهی صنایع شهید کلاهدوز ارائه شد و پس از مشاهده عملکرد میدانی آن در محوطه دانشگاه مورد تایید این گروه قرار گرفت. همچنین مقرر شد از ظرفیت‌های این طرح در اصلاح سیستم تعلیق خودروهای در حال ساخت مجموعه استفاده شود.

وی عملکرد فوق‌العاده هندلینگ اتومبیل در سرعت‌های بالا (تست مارپیچ)، ترمزگیری موثر، تعویض لاستیک بدون جک، تنظیم ارتفاع اتوماتیک و دستی از داخل اتاق را از خصوصیات قابل توجه این سیستم عنوان کرد و گفت: این خودرو دارای کمپرسور تولید هوای فشرده طراحی شده بر روی موتور است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، این خودرو که برای اولین بار در دانشگاه کاشان طراحی و ساخته شده است، به شماره ۰۲۱۱۶۲ ثبت اختراع شده است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar