عرضه خودروها با قیمت نزدیک به حاشیه بازار استمرار می‌یابد

سه شنبه 20 آذر 97 ساعت 10:57
عرضه خودروها با قیمت نزدیک به حاشیه بازار استمرار می‌یابد

وزیر صنعت معدن و تجارت در مورد مبنا قرار گرفتن قیمت خودرو نزدیک به حاشیه بازار گفت: این تصمیمی بوده که از طرف خودروسازان اتخاذ شده و مقرر است عرضه خودروها با قیمت نزدیک به حاشیه بازار تداوم و استمرار داشته باشد.

رضا رحمانی شامگاه دوشنبه در مراسم دهمین دوره معرفی چهره‌های ماندگار صنعت معدن و تجارت ایران در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما افزود: در ماه‌های اخیر عده‌ای در بازار خودرو به درآمدهای رانتی دست یافتند.

به گفته وی، حالا بازار مبنای قیمت گذاری قرار نگرفته بلکه این راهکاری است که خودروسازان اتخاذ کرده‌اند تا نزدیک به قیمت حاشیه بازار به عرضه محصولات خود بپردازند.

رحمانی از استمرار این روند خبر داد و افزود: مقرر است خودروسازان در هر بار عرضه قیمت را پنج درصد دیگر پایین‌تر از قیمت‌های پیشین ارائه کنند.

وی در جواب به این سؤال که چرا این مهم که از طرف خیلی از کارشناسان در ماه‌های اخیر هم مطرح بوده زودتر اجرایی نشده تأکید کرد: اقتضای وضعیت این است که هر زمان متناسب با وضعیت موجود تصمیم گیری کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: به طور کلی دو نوع خودرو داریم که قیمت گذاری دسته اول مجوز شورای رقابت را نیاز داشته و دسته دوم خارج از آن است، قیمت‌هایی که بتازگی از طرف خودروسازان برای بعضی محصولات ارائه شده مربوط به خودروهای خارج از مجوز شورای رقابت بوده است.

وی اظهار داشت حالا قیمت گذاری این خودروها به کارگروه تنظیم بازار تفویض شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar