فروش غیر قانونی خودروهای تولید داخل در نمایندگی‌های مجاز

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
فروش غیر قانونی خودروهای تولید داخل در نمایندگی‌های مجاز

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش شکایتهای فروش غیر قانونی خودروهای تولید داخل در نمایندگی‌های مجاز خودرو خبرداد.

سعید موتمنی با اشاره به اینکه فروش شرکتهای داخلی فقط به طور اینترنتی انجام می‌شود افزود: بعضی از نمایندگی‌ها آغاز به فروش خودروهایی کرده‌اند که وجود خارجی ندارد که این خلاف قانون است.

وی با تاکید برسرعت داشتن پیشگیری از خسارت ناشی از این اتفاق پیش از بروز حوادثی نظیر شرکتهای گوناگونی که در حال حاضر در قوه قضائیه دارای پروندهای سنگین هستند گفت: ما از مردم تقاضا می‌کنیم به طور نقدی و واحدهای صنفی دارای پروانه خودروهای خودرا خرید کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با ذکر اینکه زمزمه‌های افزایش قیمت خودرو در یکی دو روزآینده وجود دارد ادامه داد: مردم و شرکتها منتظر تصمیم گیری ستاد تنظیم بازار هستند.

موتمنی با اشاره به اینکه اختلاف قیمت پراید ۱۱۱ در بازار به ۱۴ میلیون تومان رسیده است ادامه داد: آیا بعد از افزایش قیمت این اختلاف قیمت بازار و کارخانه از بین می‌رود؟ آیا حجم تحویل خودرو از طرف شرکتها افزایش می‌یابد؟ آیا ضمانت اجرایی برای ساماندهی وضعیت بازار وجود دارد؟ این سؤالات متولیان بازار از گروه‌های خودروساز و ستاد تنظیم بازار است که درصورت تحقق آنها بازار به شرایط متعادل و مناسب می‌رسد.

وی در مورد شرایط فعلی حاشیه بازار افزود: حاشیه بازار در خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان به ۱۳.۵ میلیون تومان،‌ خودروهای ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان به ۱۸ تا ۳۰ میلیون تومان و خودروهای ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان به ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان رسیده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar