صنعت چرم مصنوعی در گرفتاری عجیبی قرار گرفته است

دوشنبه 6 آبان 98 ساعت 11:44
صنعت چرم مصنوعی در گرفتاری عجیبی قرار گرفته است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی ایران با ذکر اینکه امروز تولیدکنندگان این بخش در گرفتاری عجیبی قرار گرفته‌اند، گفت: ۳۵ شرکت به نام این صنعت تنها با ظرفیت ۲۰ درصدی فعالیت می‌کنند.

علیرضا ملک پور با اشاره به اینکه امروز تولیدکنندگان چرم مصنوعی با مشکلات گوناگونی در امر تولید دست وپنجه نرم می‌کنند، اظهار داشت: ۴۰ درصد مواد اولیه واحدهای تولیدی از محل واردات تأمین می‌شود و ما مجبوریم سیستم‌های تو در توی وزارت صنعت را طی و در نهایت مجوز واردات با ارز آزاد را دریافت کنیم.

وی با ذکر اینکه علاوه براین بخشی از مواد اولیه داخلی ما در بازار داخلی تأمین می‌شود، افزود: شماری از تأمین کنندگان صنعت چرم مصنوعی مدعی هستند مواد خود را با دلار ۱۴تا۱۵ هزار توامنی وارد کرده و نمی‌توانند کاهش قیمت  را در محصولات خود اعمال کنند ما هم مجبوریم این مواد اولیه را با قیمت گران خریداری کنیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی ایران با تأکید براینکه قیمت پارچه مورد استفاده صنعت چرم مصنوعی ارزان نشده و هنوز با قیمت‌های گران در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ما امروز در گرفتاری عجیبی قرار گرفته‌ایم پتروشیمی‌ها هم به بهانه قیمت‌های جهانی حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند و همین موضوعات موجب شده حجم بستانکاری تولیدکنندگان افزایش پیدا کند و حتی شماری از شرکتها مجبور به تعطیلی شوند چون که منابع کافی برای گردش فعالیت خود ندارند.

ملک پور به عنوان یک تولیدکننده چرم مصنوعی که با قطعه سازان خودرو مشارکت می‌کند، گفت: طی شش ماه اخیر یک ریال هم دریافت نکرده‌ام. قطعه سازان می‌گویند خودروسازان به ما منابعی پرداخت نکرده‌اند تا پولهای شما را پرداخت کنیم. این وضعیت برای ما بسیار سخت است.

وی در ادامه صحبتهای خود با تأکید براینکه باید رئیس کل بانک مرکزی اقدامات لازم را برای مدیریت بازار اعمال نماید، تصریح کرد: شرکت‌های صنعتی سوپرمارکت نیستند که هر روز قیمتهای خود را تغییر دهند در صورت تغییر قیمت‌ها ما شرکای خود را از دست می‌دهیم بازار باید به سمت ثبات حرکت کند تا فعالیت برای تولید کننده به صرفه باشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم مصنوعی ایران اضافه کرد: هم اکنون ۵۰ شرکت مدعی تولید چرم مصنوعی در کشور هستند که در این بین ۳۵ شرکت شناخته شده و با ظرفیت ۲۰ درصدی فعالیت می‌کنند. مابقی واحدها هم شیفت کاری خود را کاهش داده و به سمت تعطیلی می‌روند.

ملک پور با تأکید براینکه امسال باید مووضع رونق تولید مورد توجه خیلی از بخش‌ها قرار می‌گرفت، اظهار داشت: در عمل ما شاهد اتفاقی در بازار نیستیم و گرفتاری تولیدکننده هر روز افزایش پیدا می‌کند نمی‌توانیم گردش مالی خود را رونق داده و تأمین نقدینگی را انجام دهیم از طرف دیگر سیستم بانکی هم با سودهای بسیار بالا محل خوبی برای تأمین نقدینگی ما نیست.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar