قیمت‌ های عجیب کامیون ۶۲ ساله بنز در ایران

سه شنبه 9 اسفند 01 ساعت 09:16
قیمت‌ های عجیب کامیون 62 ساله بنز در ایران

مرسدس‌ بنز مایلر؛ نامی که در صنعت ساخت کامیون و خودروهای سنگین در ایران، بسیار پررنگ است. اما اگر مالکین این برند معروف بدانند در ایران کامیون ده چرخ ۶۲ ساله شان به قیمت ۱۰۰ هزار دلار معامله می شود ، برق از سرشان می پرد!

 تریلی های ده چرخ بنز، از حوالی ۱۹۵۰ به بعد برای خود شهرتی جهانی یافتند. آنها در ایران هم بازار ویژه‌ای داشتند و برای خود نامی ویژه پیدا کردند. مایلر نامی است که در ایران به آن معروف شدند و به طور رسمی چنین اسمی در بین محصولات مرسدس‌بنز دیده نمی‌شود.

تولید این کامیون از سال ۱۹۵۹ در آلمان شروع شد و تا سال ۱۹۹۵ برای صادرات ادامه پیدا کرد. مدل‌های سبک‌تر این سری در شهر مانهایم و مدل‌های سنگین‌تر در شهر گاگناو آلمان تولید می‌شدند.

کامیون سری L مرسدس به سرعت در آفریقا و آمریکای جنوبی و در نهایت خاورمیانه معروف شد. یکی از معروف ترین خطوط تولید بنز سنگین در آن سال‌ها کارخانه تولید کامیون در ایران بود. مایلر از سال ۱۳۳۹ در ایران تولید می‌شود و به فروش می‌رسد.

بر اساس آخرین آگهی پیش فروش کارخانه‌ای این کامیون ده چرخ، قیمت کارخانه‌ای این محصول حدود ۳.۲ میلیارد تومان است. اما در آگهی های فروش آن در سایت های فروش خودرو در مدل ۱۴۰۲ که بتازگی وارد بازار شده به قیمت های سرسام آوری چون ۵ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان هم برای نمونه های صفر کیلومترش می‌رسید که با قیمت حدودی دلار در بازار آزاد تهران، به رقمی حدود ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد.

یعنی تکنولوژی ۶۰ سال قبل ساخت کامیون که حداقل ۳۰ سالی می‌شود که از گردونه ساخت خارج شده است، رقمی حدود ۱۰۰ هزار دلار در ایران قیمت دارد!

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar