قیمت قطعه سازان باید بین ۸۰ تا ۱۴۰ درصد تعدیل شود

چهارشنبه 26 دی 97 ساعت 11:45
قیمت قطعه سازان باید بین 80 تا 140 درصد تعدیل شود

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با ذکر اینکه قیمت قطعه سازان باید بین ۸۰ تا ۱۴۰ درصد تعدیل شود، گفت: رقم مطالبات قطعه سازان نه تنها کم نشده بلکه زیادتر هم شده است.

محمدرضا نجفی منش در خصوص افزایش قیمت خودرو تأثیر آن بر قطعه سازان اظهار کرد: افزایش قیمتی در خودرو نداشتیم بلکه تعدیل قیمت داشتیم، زمانی که کالایی را زیر قیمت واقعی عرضه می‌کنیم و بعد از مدتی قیمت آن را تغییر می‌دهیم را نمی‌توان افزایش عنوان کرد بلکه تعدیل قیمت است.

وی افزود: به خاطر اینکه خودروسازان باید تعهدات گذشته را با قیمت قبلی انجام دهند، این تغییر قیمت برای اثرگذاری به زمان زیادی نیاز دارد.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با ذکر اینکه پرداخت تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی عملیاتی نشده است، گفت: اگر این تزریق نقدینگی انجام نگیرد، قطعه سازان توان تولید خود را از دست خواهند داد و برگشت آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

نجفی منش با ذکر اینکه این تسهیلات از طریق خودروسازان به قطعه سازان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: خودروسازان این مبالغ را به عنوان پرداخت معوقات در نظر می‌گیرند و به عنوان مطالبات پرداخت می‌کنند، این مبالغ برای خودروسازان تسهیلات به حساب می‌آید.

وی با ذکر اینکه قیمت‌های قطعه سازان باید میان ۸۰ تا ۱۴۰ درصد تعدیل شود، یادآوری کرد: این تعدیل باید به خاطر افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی مواد اولیه و ۵۶ درصدی دستمزد و ۳۰۰ درصدی نرخ ارز انجام می‌گرفت که هنوز اتفاق نیفتاده است.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با اشاره به کمبود نقدینگی قطعه سازان گفت: هم اکنون تمامی خریدها به طور نقدی انجام می‌گیرد و این توان از عهده قطعه سازان خارج است به همین خاطر ۳۷ درصد از نیروهای خود را تعدیل کردند.

نجفی منش با ذکر اینکه از مطالبات پیشین قطعه سازان مدتی است که پرداختی انجام نگرفته است، تصریح کرد: از رقم ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات قطعه سازان نه تنها مبلغی پرداخت نشده بلکه زیادتر هم شده است.

وی در خصوص تأمین مواد اولیه گفت: فولاد، آلومینیوم، مس و مواد پتروشیمی مواد اولیه اصلی هستند که در داخل کشور تولید می‌شود و در بورس سودهای ۴۰ تا ۶۰ درصد دریافت می‌کنند، ولی قیمت صنایع پایین دستی بسیار پایین است.

خودروکار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar