ماجرای تجمع امروز متقاضیان بهمن موتور چه بود؟

بروزرسانی در: سه شنبه 13 آذر 97 ساعت 17:17
ماجرای تجمع امروز متقاضیان بهمن موتور چه بود؟

امروز سه شنبه متقاضیان بهمن موتور به خاطر گرانی بیش از حد خودرو بسترن و عدم تحویل خودرو هاوال در محل سازمان فروش گروه بهمن موتور، کیلومتر ۱۳ جاده مخصوص، تجمع کردند.

صنعت خودروسازی ایران این روزها حال و روز خوبی ندارد و در این میان شرایط بهمن موتور را می‌توان نمادی از این وضعیت دانست.

بعد از تجمع چند روز پیش متقاضیان ناراضی شرکت بهمن در مقابل این شرکت و بعد از آن در روبروی ساختمان وزارت صنعت، برای سومین بار شمار زیادی از متقاضیان خودروهای هاوال و بسترن در مقابل سازمان فروش گروه بهمن موتور تجمع کرده‌اند.

تجمع امروز که با پیش زمینه پیشین هماهنگ شده بود با شمار بیشتری از متقاضیان ناراضی این شرکت برگزار شود.

روز یکشنبه گزارشی از آمار تولید و فروش خودروهای هاوال منتشر شد که با بازخورد بسیاری مواجه شد که بزرگترین علت آن اختلاف بالای آمار خودروهای تولید شده با خودروهای فروش رفته بود که بیش از ۲۵۰ دستگاه خودروی هاوال را شامل می‌شد.

اصل داستان از آنجایی آغاز شد که بهمن موتور قیمت بسترن بی ۳۰ را در مرحله نخست افزایش داد. متقاضیان این شرکت به این گرانی‌های بدون منطق سدان بسترن اعتراض نمودند ولی شرکت بهمن بدون توجه به این اعتراض‌ها و ارائه ادله محکم مجدداً قیمت این سدان را افزایش داد. این تمام ماجرا نبود چون که شرکت بهمن در روزهای گذشته به خریداران هاوال H2 اعلام نموده از تحویل این شاسی بلند عاجز است و خریداران می‌توانند با پرداخت مبلغی بیشتر بسترن B30 را تحویل بگیرند. مدیران شرکت بهمن در طول نشست‌هایی که با متقاضیان خود گذاشته‌اند، عنوان نموده که هم اکنون هیچ هاوالی را برای تحویل ندارند و فقط راه حل پیش روی آنها پس گرفتن پول یا تعویض خودرو با بسترن است.

با فاصله کمی از انتشار این خبر کلیپ‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که یکی از پارکینگ‌های این خودروسازی را در حالی که صدها دستگاه خودروی هاوال در آن پارک شده بود، نشان می‌داد.

اطلاعیه شرکت بهمن در مورد این خبر و پس از آن شروع طرح تبدیل هاوال به بسترن و ارسال پیامک این طرح به خریداران را می‌توان آخرین عواملی دانست که باعث شد متقاضیان ناراضی بیشتری در این تجمع شرکت کنند.

ماجرای تجمع امروز متقاضیان بهمن موتور چه بود؟

لینک های مفید :

قیمت روز خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت محصولات سایپا

 

خیلی از متقاضیان هم از افزایش بیش از حد خودروی بسترن گلایه دارند و اعلام کردند که توان پرداخت مابقی مبلغ خودرو را ندارند و شرکت هم انتقال حواله‌ها را ممنوع کرده است. شرکت بهمن هم برای کسانی که توان تسویه کامل خودروی بسترن را دارند پیشنهادی داده است که آن هم مورد قبول متقاضیان نبوده است. متقاضیان عقیده دارند که بهمن خودرو فقط در پی این است که متقاضیان از قرارداد خود انصراف داده و پول خود را پس بگیرند.

ماجرای تجمع امروز متقاضیان بهمن موتور چه بود؟

شرکت بهمن در اطلاعیه خود علت عدم تحویل خودروها را، ناقصی این محصولات به خاطر کمبود قطعه عنوان کرده بود، در حالی که در جلسه خبری مدیرعامل وقت این شرکت در مراسم کلید سپاری خودروهای هاوال به خریداران، وی با قطعیت از خرید قطعات خودروهای هاوال و مزدا تا ۶ ماهه نخست سال ۹۸ خبر داده بود.

ماجرای تجمع امروز متقاضیان بهمن موتور چه بود؟

اگرچه بخشی از مواردی که منتهی به بروز مشکلات این چنینی در صنعت خودروی کشور شده است را نمی‌توان از به بهمن مرتبط دانست ولی؛ نقش مدیران این شرکت در عقد قرارداد محکم با طرف چینی و ذخیره سازی مناسب قطعات برای این روزها را هم نباید نادیده گرفت.

شاید بهترین راه برای حل این معضل را می‌توان ورود دولت به این مقوله و برطرف کردن مشکلات متقاضیان دانست.

تا زمان تنظیم این گزارش هیچ یک از مدیران شرکت بهمن موتور یا گروه بهمن در جمع معترضیان حاضر نشده‌اند.

ماجرای تجمع امروز متقاضیان بهمن موتور چه بود؟

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "ماجرای تجمع امروز متقاضیان بهمن موتور چه بود؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
یاسر
مهمان

کانا ارتباط با مشریان و مالباختگان بهمن خودرو کجاست ؟ تلگرام یا اینستاگرام وجود دارد؟

احمد
مهمان

ما ماشین رو ثبت نام گردیم ۵۹ الان قیمت رو کردن ۱۲۴ میلیون چقدر بی شرف هستند برای چی این همه رنج ثبت نام رو تحمل کردیم چی بشه توی بازار همین قیمت

محمد
مهمان

خدا ریشه این دلالای خودروساز رو از مملکت ما بکنه مردم راحت شن…