محصول جدید بهمن موتور را بیشتر بشناسید

سه شنبه 27 آبان 99 ساعت 01:26
محصول جدید بهمن موتور را بیشتر بشناسید

شرکت بهمن قصد دارد طی یک برنامه زمان‌بندی شده به تنوع محصولات خود رونق بخشد و در حال حاضر در حال آماده سازی محصول جدیدی است که طی ۲ ماه آینده از آن رونمایی و به بازار عرضه می کند.

جدیدترین خودروی مونتاژی به‌عنوان یک اس یو وی کوپه با ابعاد ویژه شناخته می‌شود. این خودرو ضمن برخورداری از امکانات رفاهی و ایمنی بالا، دارای موتور پرقدرت مجهز به توربو شارژ بوده و می تواند به عنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

محصول جدید شرکت بهمن با لوگوی دیگنیتی یا DIGNITY به بازار عرضه خواهد شد.

روزگاری نه‌چندان دور، محصولی مشهور و باکیفیت مثل مزدا ۳ در خط مونتاژ شرکت بهمن وجود داشت و با قیمتی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شد. حالا با رسیدن به پاییز ۹۹ و نرخ ۲۶ هزار تومان برای یک دلار، نه‌تنها اثری از خودروهای ژاپنی در کارخانه‌های ایرانی دیده نمی‌شود؛ بلکه مدل‌های چینی مثل بسترن B30 و هاوال H2 هم با اجرای تحریم‌های امریکا، از سبد محصولات گروه بهمن حدف شده‌اند. با این شرایط، شرکت‌های ایرانی مانند بهمن موتور، مجبور به عقد قرارداد با خودروسازان چینی کم‌تر شناخته شده، مثل دانگ فنگ هستند تا شاید بتوانند خطوط مونتاژ را فعال نگه ‌دارند.

بیشتر بخوانید :

دیگنیتی، نقطه امید این روزهای بازار خودرو

با اینکه هنوز مشخص نیست که «دیگنیتی» نام مدل این خودروست یا نام برندش، اما از آنجایی که دانگ ‌فنگ از بازار ایران خداحافظی کرده، می‌توان چنین حدس زد که بهمنی‌ها از نام دیگنیتی بعنوان برند جدیدشان استفاده خواهند کرد. البته هنوز چیزی قطعی نشده و همچنان باید منتظر ماه‌های آینده بمانیم.

دیگنیتی پرایم با طول ۴.۶۸ متر، عرض ۱.۸۶ متر و ارتفاع ۱.۶۴ متر، در سگمنت کراس‌اورهای سایز متوسط جای می‌گیرد. البته وزن دیگنیتی پرایم کمی بالاست و از ۱۵۷۰ تا ۱۶۳۰ کیلوگرم متغیر خواهد بود.

دیگنیتی پرایم در بازار چین فقط با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ عرضه شده ولی این موتور، با دو خروجی مختلف در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

در تیپ ۲۲۰T این خودرو با کد موتور SFG15T، قدرت به ۱۵۰ اسب بخار و گشتاورش به ۲۲۰ نیوتن متر می‌رسد. اما در تیپ ۲۸۰T این خودرو با کد موتور HD15A، قدرت به ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور هم به ۲۷۰ نیوتن متر می‌رسد. ضمن اینکه برای هردو تیپ دیگینیتی در بازار چین، گیربکس ۶ سرعته دستی و گیربکس CVT هم قابل انتخاب خواهد بود.

آنطور که رسانه‌های خودرویی کشورمان خبر داده‌اند، دیگنیتی پرایم بهمن موتور با ضعیف‌ترین موتور توربوشارژ خود، یعنی موتور ۱۵۰ اسبی به ایران می‌آید؛ اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، دیگنیتی حداقل به لحاظ قدرت موتور، تفاوتی با سایر رقبایش در بازار ایران ندارد.

امکانات رفاهی این خودرو در کشور چین

در حال حاضر کمپانی دانگ فنگ امکان سفارش گذاری ویژگی های زیر را برای مشتریانش در چین فراهم کرده است:

شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای

تریم داخلی چر

صندلی راننده برقی

گرمکن صندلی های جلو

فرمان کمکی برقی

تابلو خوان

رادار خطی

رادار نقطه کور

دوربین ۳۶۰ درجه

استارت دکمه ای

جلو آمپر دیجیتال

کامپیوتر سفر

ترمز پارک برقی

سیستم کنترل پایداری

سانروف

آینه حساس به نور

دوربین ثبت وقایع

کروز کنترل

تهویه اتوماتیک

کنترل سرعت در سراشیبی

سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

صندوق برقی

رینگ آلومینیومی ۱۸ و ۱۹ اینچی

نور پردازی کابین

نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال های مختلف

سنسور نور و باران

و…

بیشتر بخوانید :

شرایط فروش دیگنیتی به زودی آغاز خواهد شد

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar