نباید مردم بخاطر ۲ شرکت خودروساز در اسارت باشند

شنبه 29 مرداد 01 ساعت 10:30
نباید مردم بخاطر 2 شرکت خودروساز در اسارت باشند
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات خودرو و مخالف های این قانون گفت: چندین سال است که از خودروسازان داخلی حمایت می شود و بازار انحصاری وجود دارد، اما ما باید مردم را که بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند حمایت کنیم. نباید بخاطر دو شرکت خودروسازی داخلی مصرف کننده را به اسارت بگیریم.

روح الله عباسپور، در گفت وگو با خبرنگار با بیان این مطلب و با تاکید بر اینکه واردات خودرو تاثیر چشمگیری در افزایش کیفیت خودروهای داخلی دارد، بیان کرد: واردات خودرو نسبت به ارتقاءکیفیت و قیمت تمام شده خودرو اثر بسیار زیادی خواهد گذاشت. واردات وقتی صورت بگیرد خودروسازها مجبورند برای حفظ حیات خود، در عرصه رقابت وارد شوند و این مستلزم آن است که کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند.

وی با اشاره به اینکه خودروسازهای داخلی باید قیمت تمام شده خود را کاهش دهند تا بتوانند بازار را در مقابل خودروهای خارجی برای خود حفظ کنند، گفت: خودرو باید وارد شود و خودروساز داخلی هم باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهد، ما در نهایت باید منافع مصرف کننده را مد نظر قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با اشاره به اینکه صنعت دفاعی کشور تحریم است اما باز هم در این شرایط در جایگاهی قرار دارد که تمام قدرت های بزرگ دنیا نگران ظرفیت های دفاعی ما هستند، اضافه کرد: ما باید در تمام صنایع داخلی نظیر خودرو اینگونه عمل کنیم که الگویی برای سایر کشورها باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه مجلس، واردات خودرو را در دو مرحله قانون گذاری و تصویب کرده است، شورای نگهبان و هیات عالی نظارت صحه گذاشته و وزیر صمت نیز موافقت خود را اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: تلاش های بسیاری برای واردات خودرو صورت گرفته است، امیدواریم دولت با سرعت بخشیدن در اجرای آیین نامه واردات خودرو موجب ایجاد هرچه سریع ترِ این اتفاق خوب در عرصه خودرویی کشور شود.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar