میزان تولید خودروسازان و قطعه سازان روند افزایشی داشته است

دوشنبه 13 اسفند 97 ساعت 15:15
میزان تولید خودروسازان و قطعه سازان روند افزایشی داشته است

معاون وزیر صنعت گفت: با اجرای برنامه‌های حمایتی خوشبختانه صنعت خودرو و قطعه سازی ایران با قدرت در حال تولید هستند و میزان تولید هم روند افزایشی داشته است.

فرشاد مقیمی حفظ وصیانت از تولید را از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن وتجارت برشمرد و اظهار کرد: یکی از نکات اصلی در وضعیتی که محدودیت‌های بین المللی ایران را احاطه کرده است حفظ و پایداری تولید است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت افزود: البته تحریم‌های خارجی در طول ۴۰ سال گذشته همواره وجود داشته و نظام جمهوری اسلامی ایران با همراهی و همکاری مردم توانسته است این محدودیت‌ها را پشت سر بگذارد و در وضعیت فعلی هم با اتخاذ تدابیر مناسب و همراهی مردم از این شرایط به سلامت عبور خواهیم کرد.

مقیمی ادامه داد: کشورهایی که تحریم ایران را دنبال می‌کنند، نوک پیکان را صنعت ایران قرار داده و بیش از هر صنعتی، بر روی صنعت خودرو هدف‌گذاری کرده‌اند.

وی با تاکید بر هوشیاری نظام و اتخاذ تدابیری برای برون رفت از محدودیت‌های ایجاد شده، یادآوری کرد: ما باید با همکاری یکدیگر و بهره مندی از خرد جمعی بتوانیم آثار و پیامدهای تحریم را به حداقل برسانیم تا هیچ گاه آن‌ها به اهداف خود نرسند.

مقیمی در ادامه به اقدامات وزارت صنعت، معدن وتجارت در حمایت از صنایع به خصوص خودرو اشاره و تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های حمایتی خوشبختانه صنعت خودرو و قطعه سازی کشورمان با قدرت در حال تولید هستند و میزان تولید هم روند افزایشی داشته است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت رصد و پایش واحدهای صنعتی در سراسر کشور و تسریع در رفع مشکلات صاحبان صنایع یادآوری کرد: علاوه بر رصد شرایط واحدهای صنعتی لازم است، دستورالعمل‌ها و تصمیم‌های جدید دولتی هم به اطلاع فعالان بخش صنعت رسانده شود تا در فرآیند تولید با کمترین آسیب حرکت نمایند.

مقیمی یادآوری کرد: باید با همکاری تشکل‌ها و انجمن‌ها تصویر واقعی از وضعیت صنایع کشور ترسیم شود تا بتوان با پیش بینی آینده هر صنعت، تدابیر و تصمیمات حمایتی در اسرع وقت اتخاذ کرده و اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به قانون استفاده حداکثری از تولید داخلی، وضعیت فعلی را در توسعه ظرفیت صنایع مزیت دار مؤثر برشمرد و گفت: نهادینه سازی فرهنگ تولید کالای ایرانی و ترغیب صنایع به این سیاست باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تصویب این قانون بررسی‌هایی در حوزه‌های گوناگون صنعتی انجام داده است و امیدواریم با ترغیب سرمایه گذاران به توسعه تولید ملی بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در کشور بیشترین بهره را ببریم.

مقیمی یادآوری کرد: البته ضرورتی ندارد که ما در همه زمینه‌ها ساخت داخل را تقویت کنیم و یا به خودکفایی برسیم، ولی می‌توانیم در صنایعی که دارای مزیت هستند، پتانسیل‌ها را شناسایی و توسعه ظرفیت این صنایع را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: بدون شک وحدت کلمه که حضرت امام (ره) به آن اشاره داشتند همان هدف مشترکی است که امروز باعث اتحاد اقشار گوناگون کشور شده است، همگرایی و اتحاد رمز موفقیت انقلاب بوده است و اعتماد به توانمندی‌های داخلی و مشترک کردن اهداف مختلف در جامعه موجب اعتماد بین مسئولان و بخش خصوصی خواهد شد.

میزان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar