خودروسازان در نحوه فروش و سیستم تحویل تجدید نظر کنند

یکشنبه 28 اردیبهشت 99 ساعت 11:12
خودروسازان در نحوه فروش و سیستم تحویل تجدید نظر کنند

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: گروه‌های خودروسازی در نحوه فروش و سیستم تحویل باید تجدید نظر کنند. اگر این شرکت‌ها درست به تعهدات زمانبندی خود عمل می‌کردند شاید امروز بازار خودرو دچار آشفتگی نمی‌شد.

عباسعلی پوربافرانی در مورد نابسامانی در بازار خودرو، اظهار کرد: در این نابسامانی سه عامل تأثیرگذار است. مانند خیلی از بازارها که دلال‌ها و واسطه‌ها در آن نقش دارند در صنعت خودرو هم همین عامل در نابسامانی به وجود آمده تأثیرگذار است. دومین عامل این مشکل نحوه نادرست فروش خودرو است. شرکت‌های خودروسازی در نحوه فروش خود مقداری تخلف داشتند و به بسیاری از تعهدات خود به مردم عمل نکردند و در نتیجه مشتریان بی‌اعتماد شده‌اند.

وی افزود: بنابراین گروه‌های خودروسازی در نحوه فروش و سیستم تحویل باید تجدید نظر کنند. اگر این شرکت‌ها درست به تعهدات زمان‌بندی خود عمل می‌کردند شاید امروز بازار خودرو دچار آشفتگی نمی‌شد.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، گفت: سومین عامل این نابسامانی‌ها در بازار خودرو برخی از سیاست‌هایی است که در این حوزه مانند کیفیت قطعات، تعطیلی برخی خطوط و البته بعضی اظهار نظرهای نادرستی است که اعمال می‌شود.

پوربافرانی تصریح کرد: در بازار خودرو باید از اظهار نظرهای غیرکارشناسی خودداری کنند. همچنین طرح‌های مؤثری که مجلس در زمینه خودرو داشته باید کاملاً اجرایی و به صورت کامل رعایت شود به ویژه در مواردی که بر اساس نیاز کشور در بحث واردات ممکن است اتفاق بیفتد.

وی افزود: خودروسازان باید سیستم عرضه خود را به شکلی طراحی کنند که دست واسطه‌ها کوتاه شود و تعهدات خود را هم به موقع انجام دهند و اگر نمی‌توانند تعهدی را انجام دهند چه دلیلی دارد اعلام کنند که در فلان تاریخ خودروها را به مردم تحویل می‌دهیم و سپس تحویل ندهند.

پوربافرانی ادامه داد: البته عامل مهم دیگری که بازار خودرو را ملتهب می‌کند قیمت‌گذاری در فضای مجازی است که باید سیستم‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات ورود کنند و با افراد دخیل در این حوزه برخورد شود. باید بر اساس نیاز مردم و تقاضایی که اعلام می‌شود قیمت تمام شده خودرو مشخص شود تا فرایندی درست در این مورد به وجود آید.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در مورد خصوصی‌سازی صنعت خودرو، گفت: باید با رعایت تمام ضوابطی که در رابطه با خصوصی‌سازی صنعت خودرو وجود دارد و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی این مهم انجام شود چون که برخی خصوصی سازی‌ها با نظر قانون‌گذار تطبیق ندارد. اگر این موضوع به طور کامل رعایت شود خصوصی‌سازی صنعت خودرو در رونق این بخش تأثیر زیادی دارد.

پوربافرانی یادآوری کرد: اقدام عاجلی که می‌توان در این برهه از زمان برای ساماندهی بازار خودرو انجام داد تحویل خودروهای ثبت نامی به مردم است. هنوز تعداد زیادی هستند که خودروهای ثبت نامی خود را تحویل نگرفته‌اند که اگر این خودروها تحویل داده شود عرضه خودرو زیاد می‌شود و در این صورت تا حد زیادی ساماندهی بازار خودرو انجام و قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar