همه چیز برای اجرای طرح کاهش آماده است

سه شنبه 22 آبان 97 ساعت 13:04
همه چیز برای اجرای طرح کاهش آماده است

رییس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه همه امکانات و دوربین‌ها برای اجرای طرح کاهش و اعمال جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی آماده است، گفت: تنها به خاطر حجم صف‌ها در مراکز معاینه فنی تصمیم گرفتیم به مردم فرصت دهیم تا نسبت به اخذ برگه معاینه فنی اقدام کنند و زمانی که این صف‌ها کم شود شروع طرح کاهش اعلام خواهد شد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای هجدهمین طرح رعد و در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص علت تعویق در اجرای طرح کاهش اظهار کرد: معاینه فنی یک امر لازم و ضروری برای امنیت خودروها و سلامتی و ایمنی مردم است که جزو نیازهای شهر ۱۳ میلیونی مثل تهران به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر ضرورت معاینه فنی همه خودروها گفت: اجرای معاینه فنی باید به طوری باشد که امکانات برای کسب برگه معاینه فنی فراهم باشد. در ابتدای آبان ماه که روز شروع طرح کاهش بود؛ حجم صف‌ها در مراکز معاینه فنی بالا بود. پس تصمیم گرفتیم به مردم برای کسب برگه معاینه فنی فرصت بدهیم تا این مشکل حل شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه باید همه رانندگانی که معاینه فنی ندارند نسبت به کسب آن در زمان مناسب اقدام کنند، تاکید کرد: شهروندان نباید اخذ گواهی معاینه فنی را به لحظه آخر موکول کنند، چرا که هر لحظه ممکن است اعلام کنیم که افراد فاقد معاینه فنی از طریق دوربین‌ها اعمال جریمه می‌شوند.

به گفته سردار رحیمی، در ابتدای آبان بعضی از شهروندان ۱۰ تا ۱۲ ساعت در صف معاینه فنی بودند. پس برای کاهش فشار مردم تصمیم گرفتیم فرصتی را به آنها بدهیم تا بتوانند نسبت به دریافت برگه معاینه فنی اقدام کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: زمانی که صف‌های مراجعه به مراکز معاینه فنی کم شود؛ قطعاً شروع طرح کاهش اعلام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در وضعیت حاضر همه امکانات و دوربین‌ها برای اجرای طرح "کاهش" و اعمال جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی آماده است، گفت: مطمئنم اگر در وضعیت حاضر هم بگوییم ۴۸ ساعت دیگر اجرای طرح آغاز می‌شود دوباره عده‌ای به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و مجدداً صف تشکیل می‌شود. باید کلیه خودروهایی که مشمول می‌شوند نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند. این آخرین فرصتی است که برای کسب برگه معاینه فنی داده می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جواب به سوالی در خصوص علت‌های وقوع ترافیک در زمان‌های بارندگی، تصریح کرد: با توجه به سردی هوا و بارندگی‌ها حجم خودروهای در حال رفت و آمد در سطح شهر بیشتر می‌شود همین وضعیت موجب می‌شود که سرعت حرکت خودروها پایین بیاید و در چنین وضعیت جوی احتمال تصادفات بیشتر می‌شود. از طرف دیگر حمل و نقل عمومی هم پاسخگوی همه نیازها نیست.

سردار رحیمی تاکید کرد در طول دو روز اخیر همه اقدامات برای تسهیل در رفت و آمدها و کاهش ترافیک در سطح شهر تهران انجام شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar