پلیس موافق افزایش همه جریمه‌ها نیست

بروزرسانی در: سه شنبه 21 آبان 98 ساعت 20:33
پلیس موافق افزایش همه جریمه‌ها نیست

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با ارائه توضیحاتی در خصوص جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: ما موافق افزایش همه جریمه‌ها نیستیم و چنانچه جرائم بخواهد افزایش پیدا کند پیشنهاد ما تنها افزایش جریمه تخلفات حادثه ساز می‌باشد.

سردار سید کمال هادیانفر (رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا) در خصوص افزایش جریمه‌ها گفت: ماده ۲۲ قانون پیش ‌بینی کرده می‌باشد که هر سه سال جرائم بازنگری شود و در حقیقت ۴ دستگاه از جمله وزارت کشور وزارت راه وزارت دادگستری در این حوزه مسئول می‌باشند. این دستگاهها چنانچه بخواهند میزان جریمه‌ها را بازنگری کنند، ما حتماً نظرات خود را ارائه خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا یادآوری کرد: ما در مجموعه پلیس راهور موافق نیستیم که همه جریمه‌ها بازنگری و افزایش داده شود، ولی چنانچه بخواهند هزینه جریمه تخلف افزایش پیدا کند، قطعاً فقط تخلفات حادثه ساز می‌باشند که جرائم آنها افزایش پیدا خواهد کرد که شامل ۳ الی ۴ مورد تخلفات حادثه ساز می‌شود، البته این موضوع هم اکنون در دستور کار دولت قرار ندارد.

وی همچنین در جواب به این پرسش که از طرف کارگروه کاهش آلودگی هوا گفته می‌شود دوربین‌های ثبت تخلف خودروهای فاقد معاینه فنی را یا جریمه نکرده و یا کمتر از میزان واقعی جریمه می‌نماید، گفت: آنچه که ما در مورد ثبت تخلفات معاینه فنی ابلاغ کرده‌ایم مورد قانونی می‌باشد. البته بخشی در ماده ۸ قانون هوای پاک آمده می‌باشد که خودروهای فاقد فنی روزانه ۵۰ هزار تومان در صورت رفت و آمد جریمه شوند، که ما این موضوع را متوقف کرده و اجازه نداده‌ایم، چنین جرائمی انجام بگیرد.

سردار هادیانفر یادآوری کرد: اعلام کردیم خودروهای فاقد معاینه فنی فقط یک بار جریمه شده تا ظرفیت مراکز معاینه فنی در کشور توسعه پیدا کرده و افزایش یابد و مردم به دلیل گرفتن معاینه فنی تا ساعاتی پس از نیمه شب هم معطل نشوند و تا زمانی که ظرفیت در ۴۵۰ نقطه معاینه فنی در سراسر کشور افزایش پیدا نکند ما خودروها را فقط یکبار جریمه می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه مدت زمانی را برای ارتقاء مراکز معاینه فنی اعلام کرده‌اید، گفت: ما مسئول این مراکز نیستیم ولی بر اساس ابلاغ شورای عالی ترافیک این مراکز به استریت ارتقا پیدا کرده و ما هم بانک‌های اطلاعاتی‌مان را در قالب  سامانه سیمفا در اختیار آنان قرار دادیم تا عملیات سرعت بیشتری پیدا کند، ما وضعیت را نگاه می‌کنیم و نمی‌خواهیم مردم دچار مشکل شوند.نمی‌توانیم از این طرف به مردم با جریمه فشار وارد کرده ولی از آن طرف مراکز هم پاسخگو نباشند در این صورت مردم هم دچار سردرگمی خواهند شد.

او افزود: بنابراین زمانی که ظرفیت مراکز معاینه فنی افزایش پیدا کند متناسب با آن هم ما از مردم می‌خواهیم تا معاینه فنی دریافت کنند.

ایلنا

استعلام خلافی خودرو از طریق VIN

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar