واردات خودرو به کشور باید مدیریت شود نه ممنوع

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
واردات خودرو به کشور باید مدیریت شود نه ممنوع

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: واردات خوودرو به کشور باید مدیریت شود نه ممنوع این دو مقوله با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، مدیریت واردات خودرو در کاهش قیمت‌ها اثرگذاری دارد.

فریدون احمدی، در باره رفع ممنوعیت واردات خودرو، اظهار داشت: واردات خودرو باید آزاد شود و در پی این هستیم تا در هفته دوم مهرماه سال جاری پس از تعطیلات طرحی را در این مورد ارائه کنیم .

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه تصمیم ممنوعیت مطلق واردات خودرو صحیح نیست، گفت: تعدادی از خودروهای با سیلندر بالا و مورد نیاز معادن که در کشور تولید نمی‌شوند را باید وارد کرد، کسب و کار در کشور با قبض و بست اصلاح نمی‌شود و باید مواردی بینابین این موارد ایجاد کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون بزرگترین مشکل کشور تامین ارز است، ادامه داد: واردات خوودرو به کشور باید مدیریت شود نه ممنوع این دو مقوله با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، مدیریت واردات خودرو در کاهش قیمت‌ها اثرگذاری دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: بخشی از بازار مصرف کننده خودروهای وارداتی هستند در شرایطی که خودرو مورد نیاز آنها در بازار وجود ندارد به سمت خرید خودروهای تولید داخل حرکت می‌کنند و تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در آخر با تاکید بر اینکه بخشی از اختلاف قیمت خودروهای داخلی و خارجی به میزان عرضه و تقاضا ارتباط دارد و بخش دیگر به عوارض و تعرفه واردات بازمی‌گردد، یادآوری کرد: باید به این سوال توجه شود که چرا ممنوعیت واردات اعمال شده و راه حل دیگری وجود ندارد؛ اگر وجود دارد باید آن راه حل را اعمال کنیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar