احتمال واردات خودروهای کارکرده اصلاً وجود ندارد

شنبه 4 آبان 98 ساعت 10:17
احتمال واردات خودروهای کارکرده اصلاً وجود ندارد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: احتمال واردات خودروهای کارکرده اصلاً وجود ندارد. البته قیمت خودروهای کارکرده وارداتی تقریباً دو سوم با نمونه‌های صفر تفاوت دارد.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: احتمال واردات خودروهای کارکرده به کشور اصلاً وجود ندارد. ما هم اکنون در رویه‌های صحه‌گذاری و تأیید خودروها نو، تأیید گواهی‌نامه زیست محیطی، و تأیید گواهی‌نامه پلیس راهور ناجا دچار مشکل هستیم. ولی به طور کلی از لحاظ قیمتی تفاوت بسیار زیاد حتی تا یک پنجم بین خودروی وارداتی کارکرده با صفر کیلومتر وجود دارد.وی ادامه داد: اگر چنین حرکتی انجام شود بسیار عالی است و حتی می‌توان این کار را در خصوص خودروهای از مدل افتاده انجام داد. به عنوان مثال یک خودروی صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۶ نسبت به ۲۰۱۹ حداقل تفاوت قیمتی دو سوم دارد. با توجه به این که عرضه خودرو مدل روز در دنیا زیاد است و آنقدر انگیزه برای خرید خودروهای تازه دارند به همین خاطر مشتری به سمت نمونه‌های از مدل افتاده نمی‌رود.  واردات خودروهای کارکرده در تمام کشورهای اطراف ما انجام می‌شود. برخی مواقع خبرهایی در خصوص حمل بعضی خودروها روی خودروبر در داخل کشور منتشر می‌شود که همین خودروها در حال انتقال به کشورهای اطراف ایران مثل گرجستان، ارمنستان، روسیه و حتی افغانستان است.

دادفر در پایان گفت: شرایط خدمات‌دهی و تأمین قطعات برای خودروهای وارداتی شرایط به شدت بد است. قطعه وجود ندارد و ارز تخصیص داده نمی‌شود همچنین با عرضه سوخت غیر استاندارد خودروها در حال آسیب دیدن هستند. تمام سیستم‌های سوخت ‌رسانی خودروها در حال به هم ریختن است و مردم به طور مستمر در حال مراجعه برای رفع این مشکل هستند. اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند تمام خودروهای یورو ۵ و یورو ۶ به تعمیرگاه‌ها خواهند رفت. به ویژه خودروهایی که مجهز به توربو هستند در معرض آسیب صد در صدی قرار دارند.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar