جزئیات جدید از خودروهای مانده در گمرک + اسامی برندها

بروزرسانی در: سه شنبه 14 آبان 98 ساعت 11:06
جزئیات جدید از خودروهای مانده در گمرک + اسامی برندها

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: با وجود اعلام دستور ترخیص ۱۰۴۸ خودرو از گمرک همچنان ۳۰۰۰ دستگاه دیگر باقی مانده است.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: شمار ۱۰۴۸ خودرویی که دستور ترخیص آن‌ها داده شد، مواردی هستند که پروانه شده‌اند و بر اساس قوانین و مقررات گمرکی باید ترخیص آن‌ها انجام می‌گرفت. نکته اساسی این است که از این تعداد خودرو ۱۰۰۰ دستگاه مربوط به یکی از شرکت‌های واردکننده و ۴۸ دستگاه متعلق به ۴ عدد کارت بازرگانی است. اگر بحث حل مشکل مردم مطرح است در این حالت تنها مشکلات یک طیف خاص برطرف شده است.

وی در خصوص خودروهای محبوس در گمرک گفت: همچنان خودروهایی از شرکت‌های بورگوارد، رامک ‌خودرو، رنو و ستاره ایران در گمرک مانده و این واردکنندگان به مردم تعهد دارند. این خودروها تفاوتی با ۱۰۴۸ دستگاه آزاد شده ندارند و تنها یک مرحله عقب‌تر هستند. تقریباً ۳۰۰۰ دستگاه دیگر در گمرک مانده و اگر بخواهیم به آمار تفکیک شده البته به صورت تقریبی اشاره کنیم تعداد ۱۵۰ دستگاه بورگوارد، ۸۰۰ دستگاه از شرکت رامک‌خودرو، ۲۰۰ دستگاه از ستاره ایران و ۶۰۰ خودرو هم از برند رنو در گمرک وجود دارد.

وی در پایان اشاره کرد: شرکت‌های واردکننده به شدت در حال پیگیری برای ترخیص خودروها هستند ولی پاسخی دریافت نمی‌کنند. تنها علت ترخیص این ۱۰۴۸ دستگاه خودرو هم یک مرحله جلوتر بودن در مسائل مرتبط با گمرک اعلام می‌شود. در صورت ترخیص ۳۰۰۰ دستگاه باقی‌مانده ظرف مدت ۱ ماه خودروها به دست مردم می‌رسد.

گسترش نیوز

علت ترخیص نشدن ۱۰۴۸ خودروی وارداتی

مصوبه ترخیص خودرو تا ۳ ماه دیگر تمدید شود

ماجرای پرحاشیه واردات و ترخیص ۱۳ هزار خودرو

پتانسیل بالای همکاری چین و ایران در حوزه خودروسازی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "جزئیات جدید از خودروهای مانده در گمرک + اسامی برندها"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مولایی
مهمان

تعداد ومدل خودرو های بالای ۲۵۰۰ چیست خودرو های لکسوس تویوتا و ولوو چند دستگاه مانده این اطلا عات را منتشر کنید