دلیل ترخیص نشدن ۱۰۴۸ خودرو چیست؟

شنبه 30 آذر 98 ساعت 15:45
دلیل ترخیص نشدن 1048 خودرو چیست؟

یک ماهی از خبر ترخیص ۱۰۴۸ خودروی دپو شده در گمرک می‌گذرد، با این حال این خودروها که پروانه گمرکی‌شان را گرفته بودند موفق به دریافت مجوز ترخیصشان در زمان مقرر نشدند و حالا مشخص شده هنوز تغییری در شرایط این خودروها به‌ وجود نیامده است.

داستان ۱۰۴۸ خودروی دپو شده گمرکی که از یک ماه اخیر ماجراساز شده بود، هنوز ادامه دارد و حالا مشخص شده هنوز تغییری در وضعیت این خودروها به ‌وجود نیامده است.

یک ماه پیش بود که خبر آمد ۱۰۴۸ خودروی دپو شده در گمرک ترخیص می‌شوند؛ خودروهایی که پروانه گمرکی‌شان را گرفته بودند ولی موفق به دریافت مجوز ترخیصشان در زمان مقرر نشدند. از همان زمان پیگیری‌ها برای چگونگی و زمان ترخیص این خودروها که گفته می‌شود متعلق به شرکت خودرویی «ک» هستند، آغاز شد.

پس از گذشت بیش از یک ماه، حالا مشخص شده که هنوز خودروها در گمرکات کشور هستند و خبر ترخیص شدنشان آن چنان موج خبری ایجاد کرده بود که حالا ترخیص نشدنشان چندان به چشم نمی‌آید.

رئیس کل گمرک ایران در خصوص وضعیت این خودروها اعلام کرد: این خودروها در زمان مقرر اظهار شده‌اند و حقوق و عوارضشان پرداخت شده است، اما نتوانستند مجوزها را در زمان مقرر دریافت کنند که البته اکنون این مجوزها هم دریافت شده است.

«مهدی میراشرفی» با بیان اینکه خودروهای یاد شده هنوز ترخیص نشده‌اند، ادامه داد: گمرک، بانک مرکزی و وزارت صنعت دنبال آن هستند که این خودروها را با ظرفیت‌های موجود در قوانین ترخیص کنند.

وی پیشتر هم گفته بود که از حدود ۱۳ هزار خودروی دپو شده در پارکینگ‌های گمرک، نزدیک به هشت هزار خودرو ترخیص شده است.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar