علت ارزان بودن برخی خودروهای وارداتی با مدل ۲۰۱۸ در بازار

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
علت ارزان بودن برخی خودروهای وارداتی با مدل 2018 در بازار

اگر این روزها آگهی‌های فروش بعضی خودروها را ببینید، به نکته جالبی پی می‌برید. قیمت خودروهای مدل ۲۰۱۸ از خودروهای مدل ۲۰۱۷ صفرکیلومتر ارزان‌تر است.

اما چند علت گوناگون برای این اتفاق یاد می‌شود. نخستین علت آن نوع سند خودروهای مدل ۲۰۱۸ است. تعدادی از این خودروها با مجوزهای جانبازی وارد کشور شده‌اند، به همین علت سند آنها ۵ ساله است و تا ۵ سال به طور وکالتی قابل معامله خواهند بود. قسمت دوم خودروهای ۲۰۱۸ به علت نداشتن قبض انبار یا پرداخت نشدن کامل بهای خودرو، قیمت کمتری دارند. بدین ترتیب این گروه خودروها با آیین نامه ابلاغ شده شنبه گذشته وزارت صمت اجازه ترخیص از گمرک را ندارند و باید به مبدأ واردات بازگردانیده شوند. اکنون ممکن است این خودروها ماه‌ها در گمرکات ایران باقی بمانند تا راهکاری برای واردات آنها به دست دولت ارائه شود. اگر چه احتمالاً این اتفاق رخ خواهد داد ولی خرید آنها به منزله توقف پول در گمرک خواهد بود تا امکان ترخیص آنها فراهم شود. ولی دسته سوم مربوط به خودروهایی است که هنوز از کشور مبدأ به گمرکات کشور نرسیده‌اند و طبق آیین نامه اخیر به‌هیچ عنوان این امکان برای آنها وجود نخواهد داشت. حداقل تا آخر سال جاری این ممنوعیت برقرار خواهد بود و این دسته از خودروها عملاً به بازار کشور راه پیدا نمی‌کنند. ولی بعضی سودجویان و دلال‌ها از بی اطلاعی مردم در مورد ممنوع شدن واردات استفاده کرده و هنوز اقدام به تبلیغ برای ثبت نام این خودروها می‌کنند. درحالی که عملاً این نوع تبلیغات به منزله فریب متقاضیان است و شما خودرویی خواهید خرید که حتی وارد گمرک هم نشده و هم نخواهد شد. در آخر اغلب خودروهای ۲۰۱۸ موجود در بازار از این دست هستند. بدین سبب علت اینکه بعضی خودروهای مدل ۲۰۱۸ از مدل ۲۰۱۷ همان خودرو ارزان‌تر اعلام می‌شوند، به یکی از این سه دلیل برمی‌گردد. پس اگر قصد خرید خودرو دارید و با مدل‌های ۲۰۱۸ مواجه شدید که ارزان‌تر از مدل‌های ۲۰۱۷ هستند یا با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند، بدانید که در بهترین حالت، این خودروها از نوع جانبازی هستند. پس کاملاً تحقیق کنید.

منبع: اخبار خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "علت ارزان بودن برخی خودروهای وارداتی با مدل ۲۰۱۸ در بازار"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
khalid
مهمان

بطور کلی موضوع گرانی و قیمت خودرو به یک موضوع هیجانی و جذاب برای مردم و حتی وب سایت ها تبدیل شده است و خود آنها ندانسته، به این آسیاب آب میریزند! چنانکه میبینید در این مقاله هیچ اشاره به وضع نابسامان دلالی خودرو و تجار رانتخوار به میان نیامده است و با همین سه دلیل جزئی، به مخاطب جهت داده اند!

وحید
مهمان

یه سوال؟حالا اگه خودروی جانبازی خریدیم تکلیف چیه؟بعد از ۵ سال چه اتفاقی میافته؟

ناصر
مهمان

واسه سند زدن ب احتمال زیاد ب مشکل میخوری ممکنه طرف واست سند نزنه وکالتم یه تاریخ مشخص داره در اکثر مواقع

علی محمد
مهمان

سلام، ممنونم از اطلاع رسانی شما،شاید کسانی مثل من نوعی دلیل ارزانتر بودن مدل ۲۰۱۸ را ندانند، مجددا تشکر میکنم.

یه نفر
مهمان

مملکت نیست که
همه چی شیر توشیشه
یا شایدم خر تو خر