لغو ممنوعیت ترخیص خودروهای سواری با یک استثنا

بروزرسانی در: پنج شنبه 17 بهمن 98 ساعت 15:02
لغو ممنوعیت ترخیص خودروهای سواری با یک استثنا

مقام مسئول شورای عالی مناطق آزاد از تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در مناطق آزاد خبر داد و گفت: ممنوعیت ترخیص خودروهای سواری با یک استثنا با مصوبه دولت لغو شد.

ناصر خرمالی اظهار کرد: با مصوبه دیروز هیئت دولت و با پیگیری‌های مستمر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان‌های مناطق آزاد کشور، ۳۹۰ دستگاه خودرو که به منظور شماره‌گذاری و تردد در محدوده مجاز منطقه وارد شده بودند تعیین تکلیف شدند.

وی یادآور شد: هیئت دولت همچنین مقرر کرده ترخیص خودروهای سواری (غیرآمریکایی)، بدون الزام به رعایت محدودیت حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی که تا تاریخ ۳۱ مردادماه ۱۳۹۷ برای آنها توسط سازمان‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی قبض انبار صادر شده، با رعایت مقررات مناطق یاد شده، برای شماره گذاری و تردد در محدوده مجاز تعیین شده برای مناطق آزاد مجاز است.

پس از مصوبه ۶ دی ماه ۱۳۹۶ هیئت وزیران ورود خودرو به مناطق آزاد تابع ضوابط واردات فنی خودرو به کشور شد.

در تاریخ ذکر شده به خاطر عدم امکان رعایت ضوابط ثبت سفارش و سایر موضوعات مرتبط با ضوابط فنی واردات خودرو به کشور توسط فعالین اقتصادی مناطق آزاد عملاً امکان ترخیص پیدا نکردند. با پیگیری‌های بعمل آمده توسط دبیرخانه شورای عالی و سازمان‌های مناطق آزاد و با مصوبه هیئت وزیران (چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه) خودروهای دپو شده در این مناطق تعیین تکلیف شدند.

تسنیم

گمرک قشم خودروی دپو شده ندارد

جزئیات مجوز ترخیص خودروهای دپویی

بلاتکلیفی ۱۰۰۰ دستگاه هیوندای النترا در گمرک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar