گک آیون S پلاس در راه ایران

بروزرسانی در: شنبه 19 اسفند 02 ساعت 08:52
گک آیون S پلاس در راه ایران

خودروسازی آرین جدیدترین مدعی واردات و مونتاژ خودروهای تمام برقی است که قصد دارد گک آیون S پلاس را به عنوان تاکسی عرضه کند.

روز گذشته در پنجمین رویداد صنعت دانش بنیان با محوریت زیست بوم خودروی برقی شاهد حضور خودروسازان و شرکت های معروفی از جمله بهمن موتور، فونیکس، ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور و … بودیم. با بررسی کلی غرفه های نمایشگاه اما با یک نام جدید در زمینه واردات و مونتاژ خودروهای برقی آشنا شدیم.
مجتمع خودروسازی آرین یکی از جدیدترین شرکت های فعال در بخش خودروهای برقی است که کار خود را از سال ۹۸ آغاز کرد اما به دلیل عدم حمایت دولت از آن زمان تا حالا، موفق نشد تا در نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف حضور داشته باشد. به گفته هیئت مدیره آرین خودرو ستاک، این شرکت قصد دارد تا علاوه بر واردات خودروهای تمام برقی و هیبریدی، مونتاژ و تولید آن ها را نیز در شهرک صنعتی خود آغاز کند.
از دیگر برنامه های مهم خودروسازی آرین این است که علاوه بر تولید و واردات خودروهای برقی بتواند در زمینه تهیه و تولید ایستگاه های شارژ نیز اقدامات خوب و مناسبی را انجام دهد. به بیانی دیگر می توان گفت که این شرکت قصد دارد موازی با مپنا پیش برود و با تکیه بر دانش خود ایستگاه های شارژ خودروهای برقی را تولید و عرضه کند.

در بحث واردات نیز آرین خودرو ستاک تصمیم گرفته تا در ابتدا برخی از محصولات را به صورت وارداتی در سامانه یکپارچه عرضه کند و برخی مدل های دیگر مانند آیون S پلاس را به تاکسیرانی اختصاص دهند.

گک آیون S پلاس

این سدان جذاب تمام برقی قرار بود توسط راسا موتور خاورمیانه که شریک تجاری جی ای سی در ایران است وارد شود اما روز گذشته متوجه شدیم که داستان واردات نیسان ها و تویوتاهای یکسان و یک مدل برای برندهای چینی نیز تکرار شده و خودروسازی آرین نیز برای واردات آیون S پلاس اقدا کرده.
گک آیون S پلاس وارداتی آرین خودرو ستاک جزو محصولات قابل عرضه به تاکسیرانی قرار می گیرد و به همین دلیل مردم نمی توانند این خودرو را از سامانه یکپارچه خریداری کنند.

به طور کلی این خودرو طراحی ظاهری بسیار جذابی دارد و مانند دیگر محصولات برقی روز دنیا که عجیب و غریب شده اند، نیست و همین ویژگی می تواند موجب شود تا مورد توجه قرار گیرد.

مشخصات فنی گک آیون S پلاس

جی ای سی آیون S پلاس به یک موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری مجهز است که می تواند حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن متری را نیز به چرخ های جلو تحویل دهد. با این میزان خروجی، آیون قادر است از سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی ۷.۶ ثانیه شتاب گیری کند.

ظرفیت باتری این سدان چینی ۵۸.۸ کیلو وات ساعت است که در حالت آهسته طی ۱۰ ساعت و در حالت شارژ سریع در مدت زمان ۴۵ دقیقه کاملاً شارژ می شود. حداکثر میزان پیمایش آیون هم با یک بار شارژ کامل حدود ۵۱۰ کیلومتر است.

امکانات آیون وارداتی

از مهم ترین امکانات و آپشن های این تاکسی می توان به ایربگ های جلو و جانبی، پایش فشار تایرها (TPMS)، ترمز کمکی، کنترل حرکت در سربالایی، اتو پارک، سه حالت رانندگی اسپرت، اکو و استاندارد، سیستم ورود بدون کلید، دستگیره های مخفی شونده، سقف پانوراما ثابت، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، شارژر وایرلس و … اشاره کرد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar