۴۷۰۰ خودروی وارداتی شماره گذاری شد + اسامی برندها

بروزرسانی در: چهارشنبه 12 تیر 98 ساعت 12:52
4700 خودروی وارداتی شماره گذاری شد + اسامی برندها

شماره‌گذاری ۴۷۰۰ خودرو وارداتی در حال انجام است و شماری از خودروها به دست متقاضیان رسیده است.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مورد شماره‌گذاری خودروهای وارداتی گفت: در حال حاضر ۴۷۰۰ دستگاه خودرو از گمرک خارج شده و پروسه شماره‌گذاری آن‌های در حال انجام شدن است. این نکته را هم باید گفت که نزدیک به ۲۸۰۰ دستگاه خودرو اظهار گمرکی شده و ۲۵۰۰ خودرو بلاتکلیف و ۲۸۰۰ دستگاه دیگر هم توسط مراجع قضایی توقیف شده است. در خصوص خودروهایی که از گمرک خارج شده‌اند علاوه بر شماره‌گذاری بحث قیمت‌گذاری و پرداخت مابه‌التفاوت توسط مشتریان هم وجود دارد که به یک مشکل جدید تبدیل شده است. لازم به ذکر است که خودروهای برند هیوندای، کیا و رنو شماره‌گذاری شده و سایر برندها هم در حال شماره‌گذاری هستند.

پرداخت مابه‌التفاوت توسط مشتریان

وی ادامه داد: مشتریان باید هزینه مابه‌التفاوت را بپردازند ولی زمانی که خریدار زیر بار چنین مسائلی نمی‌رود باید مرجعی برای تمام شدن این ماجرا وارد کار شود. به طور متوسط بین ۱۵۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه مابه‌التفاوت را باید مشتریان بپردازند. شرکت‌ها در این مورد مدعی هستند و این نکته را هم باید گفت که شماره‌گذاری‌ها انجام شده است. پس شماری از خودروها به دست مشتریان رسیده است.

آینده قیمت خودروهای وارداتی

دادفر در مورد آینده قیمت خودروهای وارداتی اظهار کرد: امیدواریم که قیمت‌های خودرو وارداتی در بازار کاهش پیدا کند چون که قیمت‌ها بیش از حد بالا است. آنطور که بر‌آورد شده، فضای قیمت‌ها کاهشی نیست البته باید گفت که در مقطع کنونی تا اندازه‌ای قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش قیمت به دلیل شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و عرضه خودروسازان داخلی است. اما به محض این که عرضه متوقف شود و کار شماره‌گذاری‌ها به پایان برسد با توجه به این که واردات خودرو بسته است قیمت‌ها به سمت افزایشی شدن می‌رود.

درخواست آزادسازی واردات

وی در پایان در مورد ارسال درخواست برای آزادسازی واردات خودرو چنین گفت: ما برای آزادسازی واردات از رئیس جمهور، معاون نخست و وزیر صمت درخواست کردیم که اگر واردات خودرو ادامه پیدا نکند تمامی شرکت‌ها تعطیل خواهند شد. حدود ۱۲ هزار نفر در این زمینه به فعالیت می‌پرداختند که هم اکنون شمارآن‌ها به ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر رسیده است و در صوردت ادامه‌دار بودن روند کار آن‌ها هم به پایان می‌رسد. امیدواریم که جوابی دریافت کنیم و انتظار ما به عنوان صنف معقول است و موظف هستیم که این کار را پیگیری کنیم. شاید شرایط کشور عادی نباشد و ما می‌گوییم که با استفاده از ظرفیت‌ها فعالیت کنیم و پاسخگوی تقاضای بازار باشیم.

گسترش نیوز

شماره گذاری ۷۵۰۰ خودروی وارداتی آغاز شد

خودروسازان در پی اخذ مجوز واردات هستند

تکلیف ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی چیست؟

واردات خودروهای دست دوم یک راه حل برای کنترل قیمت

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "۴۷۰۰ خودروی وارداتی شماره گذاری شد + اسامی برندها"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد رضا
مهمان

اگر واردات رو آزاد کنند آشغالهای خودشون رو چطور با این قیمت بفروشند؟؟

کوروش وطن خواه
مهمان

اینا ماله آقازاده هاست ما ننه زاده ایم