پایان مهلت خودروسازان برای اعمال استانداردهای ۸۵ گانه

شنبه 1 دی 97 ساعت 14:38
پایان مهلت خودروسازان برای اعمال استانداردهای 85 گانه

بازرسان سازمان ملی استاندارد، طبق اعلام قبلی از امروز با پایان مهلت خودروسازان برای اعمال استانداردهای ۸۵ گانه، فعالیت خود را برای بررسی شروع کردند.

طبق برنامه زمانبندی اعلام شده از طرف سازمان ملی استاندارد قرار بود برای متوقف کردن خط تولید خودروهای غیراستاندارد و بی کیفیت، از امروز بازرسی استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی شروع شود. اگر در طول این ارزیابی‌ها خودرویی از استانداردهای ۸۵‌ گانه تعیین شده برخوردار نباشد، با توقف تولید مواجه می‌شود.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران چندی پیش در خصوص اجرای استانداردهای ۸۵ گانه و اینکه چه زمانی تولید خودروهای فاقد این استانداردها متوقف می‌شود، اعلام کرد که شروع این طرح از دی ماه سال جاری کلید می‌خورد و پس از شروع طرح، به مدت یکسال باید کار ارزیابی خودروها توسط سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود.

وی همچنین چندی پیش، با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پی این بود که اجرای استانداردهای ۸۵ گانه از تاریخ یکم دی‌ماه سال جاری به یکم دی‌ماه سال ۱۳۹۸ موکول شود و در این رابطه اختلاف مفهومی میان این وزارتخانه و سازمان ملی استاندارد بوجود آمد، افزود: در آخر قرار شد از ابتدای دی ماه سال جاری بررسی و نظارت توسط سازمان ملی استاندارد شروع شود و اگر خودروسازان نتوانند استانداردهای اعلام شده را پاس کنند با توقف خط تولید مواجه می‌شوند.

پیروزبخت گفت: همه خودروسازان برنامه‌های خود را در این خصوص اعلام کرده‌اند ولی اگر نتوانند در مهلت تعیین شده مطابق برنامه اقدام کنند از تولید خودروهای غیراستاندارد آنها پیشگیری می‌شود و برنامه پیش فروش خودروها تا زمانی که مورد تأیید سازمان ملی استاندارد باشد، مشکلی ندارد و خودروهای تحویلی به مردم برای شماره گذاری مشکلی نخواهد داشت.

لازم به ذکر است؛ پس از آغاز تاریخ یاد شده ممکن است فرآیند بررسی و نظارت به طول بینجامد و حتی یک خودرو نزدیک به ۱.۵ سال بعد با توقف خط تولید مواجه شود، ولی موضوع قطعی این است که از ابتدای دی ماه سال جاری کنترل و بازرسی توسط سازمان ملی استاندارد در خصوص رعایت استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی شروع می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar