پیش بینی ۸۴۴ میلیون یورو برای کمک به قطعه‌سازی

شنبه 26 مرداد 98 ساعت 15:47
پیش بینی 844 میلیون یورو برای کمک به قطعه‌سازی

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت اظهار داشت: برنامه سال ۱۳۹۸ تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو است و تا ۱۹ مردادماه نزدیک به ۳۱۰ هزار خودرو تولید شد. همچنین پارسال توانستیم نزدیک به ۹۵۰ هزار خودرو را تولید کنیم.

سید رضا مفیدی در گردهمایی معاونان امور صنایع و نمایندگان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها، با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای تعمیق ساخت داخل، بیان کرد: مدیریت برنامه‌های تعمیق ساخت داخل به ایدرو واگذار شده و نزدیک به ۲۰۰ قطعه از مجموعه قطعات مورد نیاز برای داخلی سازی شناسایی شده است که هر هفته نشست‌های منظم برای پیگیری برنامه‌ها و اقدامات ساخت داخل برگزار و گزارش کار ارائه می‌شود.

انعقاد ۷۴۰ میلیارد تومان قرارداد در نخستین میز تعمیق ساخت داخل خودرو

او با اشاره به راه اندازی نخستین میز ساخت داخل در حوزه خودرو توسط دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت، یادآوری کرد: در این میز نزدیک به ۷۴۰ میلیارد تومان قرارداد برای داخلی سازی قطعات و ملزومات مورد نیاز بسته شد که این قراردادها کاهش ارزبری را به میزان ۸۵ میلیون یورو به دنبال دارند.

انعقاد قرارداد برای داخلی ساز ۳۵ قطعه توسط ۳۲ قطعه ساز

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت ادامه داد: این قراردادها مربوط به داخلی سازی ۳۵ قطعه مورد نیاز است که میان ۳۲ قطعه ساز منعقد شده است.

داخلی سازی ۷ قطعه به تولید انبوه رسید/ برگزاری میز دوم تعمیق ساخت داخل در نیمه دوم شهریورماه

مفیدی با اعلام اینکه ۷ پروژه از این ۳۵ قطعه تا ۲۰ مردادماه به تولید انبوه رسیده است، گفت: میز دوم را هم در نیمه دوم شهریور ماه برگزار خواهیم کرد و میز سوم را به صنعت موتور سیکلت و قطعات آن اختصاص خواهیم داد و در نظر داریم تا میز چهارم را به استان‌ها واگذار کنیم.

پیش بینی ۸۴۴ میلیون یورو برای کمک به قطعه سازی

او همچنین اضافه کرد: نزدیک به ۸۴۴ میلیون یورو برای قطعه سازی و تأمین کسری خطوط قطعه سازی در نظر گرفته شده است که می‌تواند به بهبود فرآیندها در این حوزه و خودکفایی بیشتر کمک شایانی بکند.

هدف گذاری تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو در سال ۹۸

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شرایط خودروسازی افزود:برنامه سال ۱۳۹۸ تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو است و تا ۱۹ مردادماه نزدیک به ۳۱۰ هزار خودرو تولید شد. همچنین پارسال توانستیم نزدیک به ۹۵۰ هزار خودرو را تولید کنیم.

مفیدی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ناوگان ریلی و حمل و نقلی گفت: هفت واحد واگن سازی در کشور داریم که باید با ظرفیت بیشتری کار کنند و برای نخستین بار با تشکیل کارگروهی برای کوچکترین قطعات این بخش که می‌خواهد وارد شود جلسه می‌گذاریم و تصمیم گیری می‌کنیم.

لازم به ذکر است، گردهمایی معاونان امور صنایع و نمایندگان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها در محل وزارت صنعت،معدن و تجارت در حال برگزاری است.

شاتا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar