چرا قیمت خودرو تا این حد افزایش یافت؟

بروزرسانی در: دوشنبه 22 بهمن 97 ساعت 14:11
چرا قیمت خودرو تا این حد افزایش یافت؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می‌گوید: در این بازه زمانی به خاطر عدم تعهدات خودروسازان قیمت خودرو در سطح بازار به طور لحظه‌ای افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در جواب به این سؤال که چرا قیمت خودرو در بازار گران شده است؟ گفت: در این بازه زمانی به خاطر عدم تعهدات خودروسازان قیمت خودرو در سطح بازار به طور لحظه‌ای افزایش یافته است. پس عدم عرضه خودرو به بازار و فروش خودروهای با قیمت جدید موجب گران شدن خودروهای ساخت داخل شده است.

سعید موتمنی افزود: قیمت پایه خودرو از طرف نمایندگی‌ها تعیین می‌شود. نمایندگی‌ها لیدر گروه‌های خودروساز هستند. بتازگی دو خودروساز ایرانی با فروش خودروهای کارتکسی و قیمت جدید منجر به برهم زدن نظم بازار شده‌اند. همین موضوع موجب شده که خودروهای پر تقاضا در بازار با نوسانات چشم‌گیری مواجه شوند.

او اظهار کرد: هفته پیش قیمت روز پارس اتوماتیک در بازار به نرخ ۹۲ میلیون تومان می‌رسید و این درحالی است که امروز قیمت این مدل خودرو از طرف بعضی فروشندگان تا ۱۰۵ میلیون تومان تغییر یافته است. زمانی‌که قیمت خودرو از طرف خودروسازان دچار نوسان باشد ناخودآگاه قیمت بازار هم افزایش چشم گیر خواهد داشت. پس باید اشاره کرد که نمایشگاه داران در گرانی خودرو دخیل نیستند و گروه‌های خودروساز باید نسبت به این تغییرات پاسخ‌گو باشند.

موتمنی گفت: در زمینه افزایش قیمت خودرو قرار شد خودروسازان با اختلاف پنج درصدی نسبت به حاشیه بازار خودروهای مورد نظر را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند و این درحالی است که امروز بعضی خودروها از محل درب کارخانه حتی پنج درصد بیشتر از کف بازار به دست خریداران می‌رسد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar