بازار خودرو نسبت به هفته قبل آرام‌تر شده است

سه شنبه 29 بهمن 98 ساعت 16:13
بازار خودرو نسبت به هفته قبل آرام‌تر شده است

طبق اعلام رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، بازار خودرو نسبت به هفته پیش آرام‌تر شده و تا حدودی قیمت‌ها کاهشی بوده‌ است.

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی که پس از یک شیب تند صعودی از دو هفته اخیر دوباره تغییر مسیر داده و روند نزولی به خود گرفته است، در این هفته هم آرام‌تر از هفته اخیر بوده و قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به هفته پیش و اوایل هفته جاری هم کاهش یافته است.

براین اساس قیمت‌ خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار امروز  (سه‌شنبه) در شرکت صنعتی سایپا برای پراید ۱۱۱ نزدیک به ۶۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ نزدیک به ۵۹ میلیون تومان، تیبا ۶۶ میلیون تومان و ساینا ۶۸ میلیون تومان بوده است.

همچنین در شرکت صنعتی ایران‌خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نزدیک به ۹۸ میلیون تومان و فول آن ۱۰۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نزدیک به ۱۱۸ و فول آن ۱۲۲ میلیون تومان، سمند ۹۴ میلیون تومان،  رانا ۱۰۱ میلیون تومان و دنا در  حدود  ۱۴۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفته‌اند.

در این رابطه، سعید موتمنی  رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: روند قیمتها در چند روز گذشته تقریباً کاهشی بوده و بازار آرامتر شده است. در هرصورت بازار تابع عرضه و تقاضاست. زمانی که عرضه به اندازه کافی انجام گیرد افزایش قیمت‌های آنچنانی پیش نخواهد آمد و از التهابات و وسوسه خرید خودرو از کارخانه وفروش در بازار آزاد کاسته می‌شود.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar