کاهش ۴۵ درصدی تیراژ خودروهای دوگانه سوز

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
کاهش 45 درصدی تیراژ خودروهای دوگانه سوز

در وضعیتی که این روزها اخبار گوناگونی مبنی‌بر احتمال احیای کارت سوخت و افزایش قیمت بنزین مطرح می‌شود، آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید تیراژ خودروهای دوگانه سوز در ۶ ماه ابتدایی امسال و نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۴۵ درصد افت کرده است.

اگرچه با توجه به اظهارات گذشته معاون اول رئیس جمهوری، احتمال افزایش قیمت بنزین چندان بالا نیست، با این حال بازگشت کارت سوخت جدی شده است. پس اگر کارت سوخت احیا شود، به احتمال زیاد اقبال خودروهای دوگانه سوز در بازار افزایش خواهد یافت و این موضوع بر روند تولید این محصولات هم اثر صعودی خواهد گذاشت. طبعاً اگر قیمت بنزین هم افزایش یابد و فاصله آن با قیمت گاز حفظ شود، این موضوع هم اثری مضاعف بر میزان استقبال از دوگانه‌سوزها و تیراژ آنها خواهد گذاشت.

این در وضعیتی است که آمار ۶ ماه نخست امسال نشان می‌دهد تیراژ دوگانه سوزها در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، کاهشی ۴۵ درصدی را تجربه کرده است. بر این اساس، تا پایان شهریور امسال، ۲۷ هزار و ۵۱۴ دستگاه خودرو دوگانه‌سوز در کشور به تولید رسیده که منحصر به چهار خودرو شامل پژو پارس، پژو ۴۰۵،‌ تیبا و سمند می‌شود. در این میان، پژو پارس دوگانه‌سوز تیراژی ۴ هزار و ۴۷۴ دستگاهی را از خود به جا گذاشته است. سمند دوگانه‌سوز هم ۱۱ هزار و ۲۰۷ دستگاه تیراژ داشته پس بهترین آمار را به خود اختصاص داده است. تیبای دوگانه‌سوز و پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز هم به ترتیب ۳ هزار و ۵۶۱ دستگاه و ۸ هزار و ۲۷۲ دستگاه تیراژ تا پایان شهریور امسال داشته‌اند. هر چهار خودرو در مقایسه با نیمسال نخست سال پیش، کاهش تولید را تجربه کرده‌اند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar