کاهش ۵ درصدی حاشیه قیمت ها در بازار خودروهای داخلی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
کاهش 5 درصدی حاشیه قیمت ها در بازار خودروهای داخلی

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران گفت: از چهارشنبه هفته پیش تا به حال، ۵ درصد از قیمت خودروها در حاشیه بازار کاسته شده است.

سعید موتمنی با ذکر این مطلب گفت: از ۲۰ روز گذشته به علت محدودیت عرضه از طرف خودروسازان داخلی، شاهد افزایش قیمت ۳۵ درصدی در حاشیه بازار به علت کمبود عرضه بودیم به صورتی که در ۷ روز، قیمت خودروها در بازار بیش از ۳۵ درصد افزایش یافت.

وی با ذکر این که افزایش قیمت از گروه سمند، پژو و دنا شروع و به باقی خودروها سرایت کرد، تصریح کرد: در این وضعیت حتی خودروهای چینی مانند چانگان، هایما و اچ ۳۰ کراس هم تجربه ۳۵ درصد افزایش قیمت در ۱۰ روز را داشته اند اگر چه که از چهارشنبه عصر، شاهد کاهش ۵ درصدی حاشیه قیمت ها در بازار هستیم.

موتمنی در تشریح قیمت تعدادی از خودروها در بازار گفت: از هفته گذشته تا به حال پژو ۴۰۵ جی ال ایکس دو میلیون تومان کاهش قیمت داشته و این کاهش در پژو پارس به ۷ میلیون تومان رسیده به طوری که این خودرو هم اکنون با قیمت ۵۷ میلیون تومان خرید وفروش می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران با اشاره به کاهش ۱۲ میلیون تومانی پژو ۲۰۷ گفت: این خودرو هم اکنون به ۸۸ میلیون تومان رسیده و در عین حال هم سمند ES7 نیز با ۵ میلیون تومان کاهش به ۴۵ میلیون تومان و سمند ال ایکس به ۴۹ میلیون تومان کاهش یافته است.

وی با ذکر این که هم اکنون پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، افزود: پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم که نزدیک به ۶۲ میلیون و ۵۰۰ قیمت خورده بود هم اکنون به ۵۹ میلیون تومان و اچ سی کراس هم با دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش ۷۰ میلیون و ۵۰۰ تومان خرید و فروش می شود. دنا پلاس هم با ۵ میلیون تومان کاهش به ۷۱ میلیون تومان رسیده است.

این فعال بازار خودرو با تاکید بر این که همزمان با افزایش قیمت ارز، تقاضا برای خرید خودرو به شکل چشمگیری کاهش می یابد، تصریح کرد: با به ثبات رسیدن نرخ ارز شاهد افزایش میزان خرید خواهیم بود به طوری که از سه روز پیش و با ثابت ماندن نرخ دلار، تقاضا برای خرید در بازار وجود دارد. ولی خودروهای وارداتی به علت تاثیر مستقیم از قیمت دلار، فعلا خریداری در بازار ندارند.

موتمنی با ذکر این که همزمان با افزایش قیمت دلار، واسطه ها اقدام به خرید می کنند، اظهار کرد: براساس گزارش های ارایه شده فروش خودروهایی که به طور تک یا محدود به بازار عرضه شده، کارتکسی بوده و از کانال نمایندگی ها انجام شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران خاطرنشان کرد: در صورت نظارت درست و پیگیری برای رسیدن خودرو به دست متقاضی به طور منطقه ای و همچنین جلوگیری از ایجاد محدودیت از طرف نمایندگی ها و درست نکردن مانع بر سر عرضه، بازار مدیریت خواهد شد وهرگونه اقدامی که منجر به تشنج در بازار شود، روزها زمان نیاز دارد تا بازار به حالت عادی بازگردد.

وی در ادامه از ورود نهادهای نظارتی به حوزه خودروهای خارجی شد و گفت: این نظارت موجب کاهش چشمگیر حتی تا ۱۰۰ میلیون تومانی خودروهای وارداتی شد چون که شرکت ها ملزم به عرضه خودرو به بازار شدند که در این وضعیت خودروهایی که دپو شده بودند تحویل متقاضیان شدند که ریزش قیمت وارداتی ها را به همراه داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar