کاهش ۶۴ درصدی ترافیک تهران

شنبه 16 فروردین 99 ساعت 17:49
کاهش 64 درصدی ترافیک تهران

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کاهش ۶۴ درصدی ترافیک طی امروز در مقایسه با مدت مشابه سال اخیر خبر داد.

یوسف حجت در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت ترافیک معابر در نخستین روز کاری سال ۹۹ گفت: ترافیک امروز نسبت به مدت مشابه سال پیش ۶۴ درصد کاهش پیدا کرده ولی نسبت به روزهای آخر سال ۹۸ افزایش داشته است.

او با ذکر اینکه محدوده کنترل آلودگی هوا ۳۴ درصد و محدوده طرح ترافیک ۶۱ درصد کاهش ترافیک داشته است، تاکید کرد: همچنین پیش‌بینی می‌کنیم که شمار مسافران امروز مترو به ۲۰۰ هزار نفر نرسد.برخلاف عکس‌هایی که منتشر می‌شود در مترو آنچنان با افزایش مسافر مواجه نبودیم و نهایتاً بعضی قطارها به تعداد صندلی و نهایتاً ۱۰ نفر مسافر گرفته باشند.

حجت گفت که؛ ما سر فاصله قطارها در خطوط اصلی خود مثل یک و دو را تا ۵ دقیقه افزایش داده‌ایم.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش شمار آمار مبتلایان به کرونا در حمل ونقل عمومی گفت: بعضی از مشاغل چون حمل و نقل در خط مقدم این شرایط هستند و چاره‌ای هم نیست.

حجت ادامه داد: ما نیاز بهداشتی مترو و اتوبوس را تا حد امکان تأمین کردیم اما امکان اینکه روزانه به ۸۰ هزار راننده تاکسی ماسک و دستکش بدهیم، نیست. اگرچه می‌دانیم این افراد فداکاری کرده و از جان مایه می‌گذارند.

او همچنین در خصوص آخرین وضعیت خرید اتوبوس از طریق تهاتر گفت: دو مناقصه در اواخر اسفند سال پیش برگزار شد اما هیچکدام از تولیدکنندگان داخلی در آن شرکت نکردند. این در حالی که وزارت صنعت خرید اتوبوس از خارج را ممنوع کرده اما تولیدکنندگان داخلی هم مشارکت نمی‌کنند و نمی‌توانیم اتوبوس بخریم.

اقتصاد آنلاین

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar