کرمانشاه توانایی تبدیل شدن به قطب تولید خودرو و قطعات را دارد

یکشنبه 2 تیر 98 ساعت 10:48
کرمانشاه توانایی تبدیل شدن به قطب تولید خودرو و قطعات را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: اگر همه ظرفیت‌های استان پای کار بیایند و هماهنگ شوند، می‌توانیم به یک قطب و برند معتبر در صنعت تولید خودرو و قطعات آن تبدیل شویم.

هدایت حاتمی در جلسه با فعالان صنعت خودروسازی استان به اهمیت تقویت صنایع در استان و لزوم حمایت از فعالان این عرصه تاکید و گفت: با ایجاد کارخانه تولید خودرو در شهرستان صحنه، استان کرمانشاه هم به جرگه استان‌های دارای این صنعت پیوست و این موجب رشد و ایجاد صنایع تکمیلی و وابسته به این صنعت خواهد شد که نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال و تأمین نیاز بازار مصرف خواهد داشت.

وی تأمین منابع انسانی مورد نیاز این صنعت در استان را یکی از اقدامات لازم ذکر کرد و افزود: قطعاً برای تقویت این صنعت باید هم افراد متخصصی تربیت شوند و هم زمینه احداث کارگاه‌های وابسته به آن فراهم شود که برای نیل به این هدف ایجاد ارتباط بین صنعت خودروسازی با دانشگاه صنعتی کرمانشاه و همچنین استفاده از ظرفیت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد کارگاه‌های تولید قطعات خودرو راهکارهای مناسبی است.

معاون استاندار کرمانشاه اظهار داشت: استراتژی مدیریت اقتصادی استان بر حفظ واحدهای تولیدی، تقویت و توسعه آنها و جلب و جذب سرمایه گذاری‌های جدید است و ما برای حمایت و رشد صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن هم بر همین مبنا عمل می‌کنیم، پس از هر نوع کمک و حمایتی که موجب حفظ و توسعه واحدهای تولیدی موجود و نیز سرمایه گذاری در جهت ایجاد واحدهای جدید شود، حمایت خواهیم کرد.

حاتمی گفت: رفع مشکلات این صنعت و تأمین نقدینگی واحدهای تولید قطعات خودرو استان در اولویت کاری قرار می‌گیرد و از مدیران اقتصادی استان می‌خواهم که با پیگیری مشکلات این صنعت و حمایت از آن، به حفظ جایگاه این صنعت در استان کمک کنند.

معاون استاندار کرمانشاه بر لزوم تنظیم سند توسعه این صنعت تاکید و اظهار کرد: انجمن تولید کنندگان قطعات خودرو استان باید سندی را در مورد مشکلات، چگونگی توسعه، چشم انداز و آینده این صنعت و همچنین پیشنهادات و خواسته‌های خود از مسئولین را تنظیم کنند تا ما بتوانیم بر اساس آن برنامه ریزی و عمل کنیم.

وی در آخر خواستار ارتباط منطقی بین صنعت و دانشگاه شد و گفت: دانشگاه صنعتی استان باید بر پایه یک نیاز سنجی از واحدهای تولیدی قطعات خودرو، به تربیت نیروی انسانی ماهر بپردازد و یا با اقدامات پژوهشی به توسعه آن کمک کند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar