کویر تایر برای هر سهم ۱۳۴ ریال زیان شناسایی کرد

دوشنبه 28 مرداد 98 ساعت 12:16
کویر تایر برای هر سهم 134 ریال زیان شناسایی کرد

شرکت کویر تایر در صورت‌های مالی ۶ماهه برای هرسهم ۱۳۴ریال زیان شناسایی کرد.

گروه کویر تایر در اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، برای هرسهم ۱۳۴ ریال زیان شناسایی کرد.

این شرکت در گزارش منتشر شده خود زیان عملیاتی را ۵۰ میلیارد و ۹۹۶ میلیون ریال، زیان خالص را ۹۳ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره ۸ میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریال اعلام کرد.

در دوره مالی ۶ماهه، «پکویر» توانسته ۹هزار و ۲۵۸تن انواع محصولات خود را به ارزش یک هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال به فروش برساند که در پایان این دوره به سود ناخالص ۶۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال دست یافته است و برآورد شمار فروش خود در دوره ۶ماهه دوم سال به ۱۵هزار و ۲۵۵تن و مبلغ فروش ۳هزار و ۵۰۲میلیارد ریال دست می‌یابد.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه‌های راهبردی در مورد تولید و فروش محصولات اعلام کرد که با توجه به شرایط اقتصادی و چالش‌های موجود در بازار،شرکت اهداف وبرنامه کاری سال ۹۸ را بر پایه حفظ توان تولید وفروش خود تدوین کرده است که در این راستا تیم مدیریت واجرائی شرکت استراتژی‌های متفاوتی را جهت دستیابی به اهداف تعریف شده به کار گرفت.

همچنین این شرکت قصد دارد با توجه به افزایش در قیمت تمام شده محصولات افزایش قیمت تایر با تأیید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان انجام خواهد پذیرفت.  علاوه بر این با توجه به اینکه بالغ بر نیمی از مواد اولیه شرکت از منابع خارجی تأمین می‌شود افزایش نرخ ارز، قیمت جهانی مواد اولیه و قیمت نفت باعث افزایش در بهای خرید مواد اولیه می‌شود.

«پکویر» در رابطه با افزایش قیمت ارز وافزایش قیمت مواد اولیه اساسی، شرکت با چالش افزایش بهای تمام شده محصولات رو به رو است که با برنامه ریزی‌های انجام گرفته سعی شده چالش یاد شده کنترل شود. همچنین در مورد موادی که ارز ۴۲هزار ریال به آن تعلق نمی‌گیرد شرکت درصدد خرید از دیگر تأمین کنندگان با قیمت مناسب است.

«پکویر» اعلام کرده است که با توجه به اینکه بخش مهمی از مواد اولیه از تأمین کنندگان داخلی و خارجی تأمین می‌شود شرکت پیش بینی‌های لازم در مورد افزایش نرخ و اطلاع به مشتریان در مورد تغییرات نرخ فروش و کنترل هزینه‌ها را برنامه خود قرار داده است و با توجه به اینکه بعضی از قرادادها منعقده در سال اخیر، در ابتدای سال مالی جاری به وقوع پیوسته، موجب شده هزینه‌های اداری و فروش نسبت به فروش افزایش یابد. مدیریت تلاش دارد تا نسبت به کنترل بیشتر هزینه‌ها در ۶ماهه آتی اقدام کند.

سنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar