یادآوری نخستین نمایشگاه خودرو تهران پس از انقلاب

دوشنبه 24 دی 97 ساعت 12:30
یادآوری نخستین نمایشگاه خودرو تهران پس از انقلاب

در روزهایی که سومین دوره از عصر جدید برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو تهران با بدترین سطح ممکن از جهات گوناگون به پایان رسید، خاطرنشان کردن اولین نمایشگاه خودرو تهران پس از انقلاب خالی از لطف نیست. عکس به خوبی گویای سطح برگزاری نمایشگاه است. جایی که در مرکز تصویر نسل نخست لکسوس LS400 بلافاصله پس از معرفی در بازارهای جهانی، در تهران رونمایی شده است.

در پس این تصویر هم لوگو کمپانی های دیگری مانند لادا، نیسان و مزدا قابل مشاهده است. تویوتا ولی همواره برای بازار وارداتی‌های ایران ارزش بالایی قائل بوده و نسخه تازه محصولات لوکس خود را که در آن زمان برای خریداران ایرانی ناشناخته بوده، با خود به تهران آورده است.

اگر به تصویر که سایت کلاسیکوپدیا بتازگی آن را منتشر کرده نگاهی دقیق‌تر بیاندازید، روی پلاک این لکسوس نام تویوتا نقش بسته است. خانواده حدادزاده که چند دهه است به عرضه خودروهای تویوتا به بازار ایران مشغول‌اند در آن مقطع هم زمینه عرضه لکسوس و دیگر محصولات گروه تویوتا به ایران مانند لندکروزر، هایلوکس، هایس، کورولا، سلیکا و کریسیدا را فراهم کردند. خودروهایی که برای غالب خریداران نام‌ هایی قابل اعتماد بودند. البته خریداران نمی‌دانستند لکسوس چیست و استراتژی تویوتا فعلا در این بخش بر هیچ کس واضح نبود. سه دهه بعد از آن زمان ولی این برند به جایگاهی در بازار آمریکا رسیده که تقریبا همپای بنز و ب.ام.و و برتر از کادیلاک و آئودی فروش دارد. در ایران هم به واسطه کیفیت و دوام بالاتر، لکسوس اکنون به انتخاب نخست لوکس ‌پسندان تبدیل شده هرچند اصالت بنز و جاذبه ب.ام.و هرگز در این ۴ چرخه ژاپنی یافت نمی‌شود.

هفت صبح

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar