اهمیت تعمیر کاتالیزور

چهارشنبه 21 اردیبهشت 01 ساعت 10:08
اهمیت تعمیر کاتالیزور

امروزه مبحث تعمیر کاتالیزور، درارای اهمیت بالایی است چرا که به دلیل استفاده بسیاری از انواع خودروها در کل دنیا این قطعه مهم و حساس، یکی از عوامل کاهش آلودگی هوا به شمار می آید.

توجه داشته باشید کارکرد نامناسب این قطعه که معمولا نیز در اثر ضربه و یا کارکرد طولانی و... اتفاق می‌افتد باعث می‌شود تا کاتالیزور نتواند گازهایی که توسط  کار کردن موتور تولید می‌شود و خطرناک نیز هستند خنثی کند. این موضوع علاوه بر ایجاد آلودگی هوا و صدمه وارد کردن به محیط زیست باعث خرابی خودرو نیز می‌شود پس بهتر است با دیدن علائم خرابی کاتالیزور در سریع‌ترین زمان به متخصص برای تعمیر کاتالیزور خودروی خود مراجعه نمائید.

درباره کاتالیزور و تعمیر کاتالیزور بیشتر بدانید

برای درک بهتر اهمیت وجود و سلامت کاتالیزور باید ابتدا با نحوه عملکرد این قطعه ارزشمند آشنا شوید:

کاتالیزورها قسمتی از سیستم اگزوز اتومبیل هستند که گازهای موجود در خودرو را بعد از انجام فعل و انفعالی بر روی آن برای بی‌خطر یا کم خطرتر کردن این گازها به بیرون هدایت می‌کند.

این قطعه بخش مهم و اساسی از سیستم کنترل آلایندگی ها و آلودگی های تعبیه شده در هر اتومبیلی به شمار می آید. بنابراین در اغلب کشورهایی که بحث آلودگی هوا برایشان اهمیت دارد، حذف این قطعه از طرف رانندگان خودرو تخلف محصوب می‌شود.

آیا تعمیر کاتالیزور آسان است؟

پاسخ به این سوال که آیا تعمیر کاتالیزور کار ساده‌ای است؟ قطعا خیر است با توجه به حساسیت و اهمیت این قطعه باید برای تعمیر آن تخصص و تجربه بالایی داشته باشید.

البته تعمیر کاتالیزورها برای افراد متخصص که وسایل مخصصوصی برای تشخیص ایراد به وجود آمده دارند کار سختی به نظر نمی‌رسد. 

پیشنهاد گروه تخصصی کاتالیست وان به شما عزیزان این است که هرگز به صورت خودسرانه اقدام به حذف و یا تعمیر کاتالیزور خود نکنید بلکه با دیدن علائم خرابی این قطعه که در ادامه آن‌ها را بازگو خواهیم کرد در اولین فرصت به تعمیرکار متخصص مراجعه نمائید، چراکه ممکن است با تعمیر سرخود و غیر حرفه‌ای نه تنها مشکل آن را بر طرف نکنید بلکه باعث شوید این قطعه دیگر قابل تعمیر نباشد و مجبور به تعویض آن شوید.

علائمی که نشان می‌دهد به تعمیر کاتالیزور نیاز دارید

تا کنون به دفعات به علت اهمیت این جمله آن را تکرا کرده‌ایم که سلامت کاتالیزور در سلامت خودرو بسیار سهیم است  همچنین از بروز بیشتر آلودگی هوا جلوگیری می‌کند و به سلامت محیط زیست به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم کمک می‌کند.

پس لطفا حتما با دیدن علائم خرابی کاتالیزور که به راحتی توسط راننده خودرو قابل درک است به تعمیرکار متخصص مراجعه نمائید.

علائم خرابی کاتالیزور:

  1. روشن‌شدن چراغ چک موتور: این مورد ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد و تشخیص این‌که ایراد از کاتالیزور است که چراغ چک روشن شده است یاخیر با تعمیرکار است.
  2. افت‌کردن قدرت ماشین افراد زیادی به اشتباه فکر می‌کنند که وجود این قطعه در خودور نه تنها ارزشی ندارد و کمکی به کار کرد خودرو ندارد بلکه باعث افت شتاب خودور نیز می‌شود پس اقدام به حذف خودسرانه این قطعه ارزشمن کرده و بعد از مدتی با افت شدید شتاب خودرو مواجه می‌شوند و وادار به نصب دوباره این قطعه با صرف هزینه بالاتر می‌شوند.
  3.  شنیدن صداهای غیرطبیعی از زیر ماشین
  4.  اشکال در خروج گازهایی که از صداخفه‌کن اگزوز می‌آیند

تعمیر کاتالیزور و عمر مفید این قطعه

این قطعه نیز مانند هر قطعه مصرفی دیگری عمر مفیدی دارد که در آن بازه زمانی بهترین کار کرد را در صورت سلامت قطعه از خود نشان می‌دهد طول عمر مفید کاتالیزورها  تقریبا ۳ الی ۴ سال می باشد  اما  میزان دوام دقیق این قطعه می تواند متفاوت باشد چرا که دلایل زیادی مانند  مسافت پیموده شده و تنظیمات موتور نیز ، آلودگی هوا، مرغوب بودن بنزین مصرفی، وارد نشدن ضربه فیزیکی به قطعه می تواند بر دوام کاتالیزور  تأثیرگذار باشد.

بهتر است بدانید که به طور کلی ، در طول عمر یک خودرو ، لازم است حداقل یکبار مبدل کاتالیزور آن را تعویض نمائید.

تعمیر کاتالیزور و کاتالیست وان

گروه تخصصی کاتالیست وان با بهره‌گیری از افراد متخصص و کاربلد همچنین استفاده از وسایل و تکنیک‌های مدرن برای تعمیر کاتالیزور خودروی شما بهترین خدمات را ارئه خواهد داد این گروه تخصصی ک سال‌ها است در زمینه تعمیر کاتالیزور خدمات‌رسانی می‌کند با ارائه خدمات حرفه‌ای ولی ارزان همواره سعی در جذب و رضایت مشتریان داشته است.

سخن آخر: برای در یافت اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیر کاتالیزور و استعلام قیمت ‌ها می‌توانید از طریق صفحه اصلی کاتالیست وان با کارشناسان ما در ارتباط باشید. اگر به خواندن این گونه مقالات علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله بایدها و نبایدهای تعمیرکاتالیزور را مطالعه نمائید

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar