با گذراندن چه دوره‌هایی میتوان برق خودرو را یاد گرفت؟

سه شنبه 29 خرداد 03 ساعت 10:43
با گذراندن چه دوره‌هایی میتوان برق خودرو را یاد گرفت؟

با پیشرفت خودروها و پیچیدگی سیستم برق خودرو، بازار کار برق خودرو بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته است. برقکاری خودرو جزو مشاغل پردرآمد و آینده‌دار است و بازار کار خوبی دارد. برای همین بسیاری از افرادی که به حوزه برق خودرو علاقه دارند و قصد کسب درآمد از طریق این حوزه را دارند، به سراغ یادگیری برق خودرو می‌روند. بهترین راه برای یادگیری برق خودرو، شرکت در دوره‌های تخصصی و جامع در این زمینه است. با گذراندن چند دوره میتوان با سیستم برق خودرو به طور کامل آشنا شده و خود را برای ورود به بازار کار آماده کرد. حال بهتر است ببینیم با گذراندن چه دوره‌هایی میتوان برق خودرو را یاد گرفت و چگونه میتوان بهترین دوره‌های برق خودرو را پیدا کرد.

 

برق خودرو و بازار کار آن

سیستم برق خودرو یک سیستم الکتریکی است که انرژی مورد نیاز اجزای خودرو را تامین می‌کند. در این سیستم قطعات مهمی همچون باتری وجود دارد که انرژی لازم جهت روشن شدن موتور و استارت خوردن خودرو را مهیا می‌کنند. همچنین انرژی لازم برای راه‌اندازی سایر اجزای الکتریکی همچون چراغ‌ها، سیستم صوتی و تصویری و برف پاک‌کن از طریق این سیستم تامین می‌شود. برای همین برق خودرو از مهمترین سیستم‌های خودرو محسوب شده و سالم بودن اجزا و قطعات آن اهمیت زیادی دارد. افرادی که با این سیستم آشنایی دارند، میتوانند به عیب‌یابی برق خودرو و سیم‌کشی آن پرداخته و مشکل را سریعا برطرف نمایند. از جمله مواردی که برقکاران خودرو با آنها سروکار دارند باید به سیستم صوتی، سیستم بالا و پایین‌بر شیشه‌ها، سیستم تهویه یا همان کولر، چراغ‌های روشنایی، بوق، سیم‌کشی خودرو و باتری و دینام اشاره کرد.

در حال حاضر برقکاری خودرو جزو مشاغل بسیار پرطرفدار و پولساز است و مزایای زیادی دارد. افرادی که با سیستم برق خودرو به طور کامل آشنا هستند، میتوانند به عنوان برقکار وارد بازار کار شده و درآمد خوبی از این طریق به دست آورند. مزیتی که این شغل دارد این است که برای ورود به آن نیازی به هزینه‌های گزاف برای یادگیری نمی‌باشد و با گذراندن چند دوره میتوان خود را برای ورود به بازار کار آماده کرد. البته استعداد و پشتکار هم در این زمینه دخیل است و نمیتوان از آن چشم‌پوشی کرد. از دیگر مزایای شغل برقکاری خودرو باید به عدم نیاز به سرمایه اولیه اشاره کرد. افراد ماهر در این زمینه میتوانند در شرکت‌های معتبری همچون شرکت‌های خودروسازی داخلی و حتی خارجی مشغول به کار شوند. در صورت تمایل هم میتوان با تامین سرمایه اولیه اقدام به راه‌اندازی یک تعمیرگاه و یا مغازه جهت فروش قطعات برقی خودرو کرد.

 

فرصت‌های شغلی باتری‌سازی یا برق خودرو

افرادی که با کارآموزی و یا شرکت در دوره‌های برق خودرو با این سیستم به خوبی آشنا می‌شوند، میتوانند از فرصت‌های شغلی موجود برای باتری‌سازی یا همان برقکاری خودرو استفاده نمایند. از جمله:

  • دانشجویان دوره‌های برق خودرو میتوانند در شرکت‌های خودروسازی داخلی و حتی خارجی مشغول به کار شوند. حتی امکان اشتغال در بسیاری از نمایندگی‌های مجاز خودروسازی همچون ایران خودرو وجود دارد.
  • این افراد میتوانند به عنوان باتری‌ساز در کارخانه‌ها، ادارات، شرکت‌ها و مراکز نظامی مشغول به کار شده و به تعمیر خودروهای سازمانی بپردازند.
  • با دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای و کسب جواز از اتحادیه مربوطه میتوانند به عنوان باتری‌ساز یا برقکار خودرو مشغول به کار شوند و درآمد خوبی از این طریق به دست آورند.
  • برقکاران میتوانند با اخذ جواز کسب به فروش لوازم یدکی مرتبط با سیستم برق خودرو، فروش باتری‌های ایرانی و خارجی، نصب دزدگیر، نصب سیستم صوتی و تصویری و یا نصب قفل و شیشه بالابر بپردازند.
  • برقکاران ماهر میتوانند از فرصت‌های شغلی خارج از کشور نیز استفاده کرده و در صورت مهاجرت در این حوزه مشغول به کار شوند.

بهترین راه برای یادگیری برق خودرو

برای یادگیری برق خودرو چند راه پیش روی افراد است. برخی افراد در رشته برق خودرو مشغول به تحصیل شده و تحصیلات دانشگاهی خود را در این زمینه ادامه می‌دهند. برخی دیگر هم از طریق کارآموزی و شاگردی کردن در مغازه‌های باتری‌سازی مباحث مرتبط با این سیستم را یاد می‌گیرند. حال یکی از بهترین راه‌های موجود برای یادگیری برق خودرو، شرکت در دوره‌های آموزشی برق خودرو است که در حال حاضر در آموزشگاه‌های مختلفی در حال برگزاری است. با شرکت در دوره‌های بهترین آموزشگاه میتوان به آموزش صفر تا صد برق خودرو پرداخته و خود را برای ورود به بازار کار آماده کرد. مدت زمان یادگیری برق خودرو هم به موارد متعددی نظیر شیوه آموزشی، سطح دانش و تجربه، مهارت کارآموز و نحوه آموزش بستگی دارد.

 

برای یادگیری برق خودرو گذراندن چه دوره‌هایی لازم است؟

برق خودرو یک سیستم نسبتا پیچیده است و برای ماهر شدن در آن به گذراندن دوره‌های مختلفی نیاز است. دوره‌های مرتبط با دینام و استارت، فرمان برقی، سوخت‌رسانی و مالتی پلکس از جمله دوره‌هایی هستند که از طریق آنها میتوان تمام مباحث مرتبط با برق خودرو را یاد گرفت. خوشبختانه این دوره‌ها از طریق شرکت‌ها و آموزشگاه‌های متعددی از جمله شرکت گلپانیا قابل یادگیری هستند. شرکت گلپانیا به عنوان اولین مرجع آموزش آنلاین تخصصی خودرو در کشور، دوره‌های مختلفی را در زمینه برق خودرو برگزار می‌کند. این دوره‌ها که به صورت آنلاین همراه با پشتیبانی ارائه می‌شوند، از بهترین دوره‌های موجود برای آموزش سیستم برق خودرو هستند و تمام مباحث را به شکل کاملا قابل فهم و ساده آموزش می‌دهند. برای همین اگر جزو افراد شاغل هستید و فرصت کافی برای شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارید، میتوانید از دوره‌های آنلاین این مجموعه استفاده کنید و تمام مباحث برق خودرو را یاد بگیرید.

جمع بندی

افرادی که قصد دارند به عنوان برقکار یا باتری‌ساز خودرو مشغول به کار شوند، با گذراندن دوره‌های تخصصی میتوانند خود را برای ورود به این مشاغل آماده کنند. شرکت در دوره‌های برق خودرو نیازی به هیچ پیش زمینه‌ای ندارد و هر فردی با هر میزان تخصص و دانش میتواند در این دوره‌ها شرکت نماید. با این حال افرادی که دانش یا تجربه‌ای در این زمینه دارند، مفاهیم را سریع‌تر درک می‌کنند. برای یادگیری برق خودرو باید چندین دوره تخصصی را بگذرانید تا بتوانید به عنوان یک برقکار ماهر وارد بازار کار شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره‌های لازم برای یادگیری برق خودرو میتوانید با مشاوران آکادمی گلپانیا تماس حاصل فرمایید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar