بررسی لنت ترمز کیا

شنبه 20 فروردین 01 ساعت 12:25
بررسی لنت ترمز کیا

سیستم ترمز جزو مهم‌ترین قسمت­های خودرو است که در صورت آسیب و عدم عملکرد صحیح، خطرات جدی جان سرنشینان خودرو را تهدید می­کند. همه خودروها برای اینکه بتوانند در موقعیت­های مختلف به خوبی ترمز کنند، نیاز به سیستم ترمز و البته لنت ترمز دارند. لنت ترمز در واقع به عنوان یکی از بخش­های مهم در هر سیستم ترمزی شناخته می­شود و ایمنی سرنشینان خودرو به سلامت و کارکرد درست این قطعه وابسته است. خودروهای کیا مانند کیا سراتو جزو خودروهای محبوب در بین ایرانیان هستند و عده زیادی تمایل به استفاده از آنها دارند. از آنجا که استفاده از خودروهای کیا فراگیر شده، پس اهمیت دارد که لنت ترمز کیا نیز در فروشگاه­های مربوطه با کیفیت عالی و قیمت مقطوع به فروش برسد. شما می­توانید لنت ترمز خودروهای کیا را فروشگاه­های معتبر خریداری کرده و به کمک یک تعمیرکار حرفه­ای، آن را روی خودرویتان نصب کنید.

شیوه عملکرد لنت ترمز کیا

لنت ترمز کیا که یکی از اصلی­ترین قطعات در سیستم ترمز خودروهای کیا به شمار می­رود، با فشردن پدال ترمز، با دیسک چرخ تماس پیدا کرده و به آن فشار وارد می­کند. در نهایت فشار وارد شده به دیسک، سرعت چرخ­ها کاهش پیدا کرده و خودرو متوقف می‌شود. شما برای حفظ جان سرنشینان و همچنین سلامت خودروی خود نیاز است که لنت ماشین­تان را به صورت دوره­ای چک کنید تا مبادا دچار مشکل و آسیب جدی شده باشد.

خودروهای شرکت کیا از قیمت بالایی برخوردار هستند و قطعا قطعات و لوازم یدکی آن نیز قیمت بالایی دارند. این موضوع را به این جهت مطرح کردیم که عده­ای آنقدر تعویض لنت ترمز کیا را به‌تعویض می‌اندازند تا لنت به صدا افتاده و سپس اقدام به تعویض آن نمایند. این کار اشتباه است! چراکه ممکن است آسیب­های جدی به دیسک چرخ و دیگر قطعات خودرو شما وارد شود. هر چند تعویض زودهنگام این قطعه نیز کاری بیهوده است و علاوه بر اتلاف وقت و زمان شما موجب آلودگی محیط زیست نیز می‌شود. بنابراین دقت داشته باشید که نباید بگذارید کار از کار گذشته و زمانی که این قطعه به سایر قطعات آسیب­های زیادی وارد کرده، اقدام به تعویض آن نمایید.

 

زمان تعویض لنت ترمز کیا

اما چه زمانی باید اقدام به تعویض این قطعه در خودروهای کیا کرد؟ در واقع زمانی که لنت خراب می­شود، خودرو هشدارهایی به ما می­دهد که در صورت جدی گرفتن­شان می­توانیم به موقع این قطعه را تعویض کرده و مانع آسیب­رسانی­اش به سایر قطعات شویم. هر کدام از مواردی که در زیر ذکر می­کنیم، هشداری برای تعویض این قطعه هستند. پس به آنها دقت کافی داشته باشید!

 

کاهش قدرت ترمز

اگر مثلا با خودروی کیا سراتو خود در حال رانندگی هستید و بین راه می­خواهید ترمز کنید، اما ترمز آنچنان که باید قدرت ندارد، این نشانه­ای از خرابی لنت است. در این هنگام یکی از زنگ­های هشدار برای تعویض این قطعه به صدا در می­آید.

 

ایجاد صدای ناهنجار با ترمزگیری

وقتی که ترمز می­گیرید، صدای ناهنجاری می­شنوید. این صدا معمولا ناشی از تماس خار هشدار صوتی لنت با دیسک چرخ است و با این صدا به شما نشان می‌دهد که هنگام تعویض لنت ترمز کیا فرا رسیده و هرچه زودتر باید این قطعه را تعویض کنید.

 

ایجاد لرزش در پدال ترمز

وقتی که می­خواهید ترمز بگیرید، در پدال­ها احساس لرزش می­کنید. این نشانه­ای دیگر از خرابی لنت ترمز کیا است و هر چه زودتر بهتر است که آن را بررسی و درصورت نیاز تعویض نمایید.

 

متمایل شدن فرمان

وقتی که پدال ترمز را فشار می­دهید، فرمان به جهت خاصی می­­رود و در همان جهت متمایل خواهد ماند. این هم یکی دیگر از نشانه­های خرابی لنت است که پیشنهاد می­کنیم آن را جدی بگیرید.

نکات مهم در خرید لنت ترمز کیا

اگر قصد خرید لنت ترمز برای خودروی کیا خود را دارید، به نکات و موارد مهمی که در ادامه عنوان می­کنیم توجه ویژه­ای داشته باشید. ابعاد و شکل این قطعه در خودروهای مختلف با هم متفاوت است. همچنین قیمت این لنت­ها با توجه به سال و مدل خودروها، با یکدیگر تفاوت دارد. برای اینکه این قطعه را کاملا مناسب برای خودرو خود بخرید، باید بدانید مدل و سال تولید خودرو شما چیست. مثلا اگر قصد خرید لنت ترمز کیا سراتو را دارید، باید به سال ساخت این خودرو توجه ویژه­ای داشته باشید. اگر لنتی خریداری کنید که برای خودروی شما مناسب نیست، علاوه بر مشکلاتی که در زمان نصب آن رخ می‌دهد و گاها امکان نصب آن روی خودرو را از دست می‌دهد؛ در نهایت باید منتظر آسیب­های جدی که به آن وارد می­شود باشید.

همچنین در هنگام خرید لنت ترمز کیا باید به این نکته توجه کنید که لنت خودروی شما از نوع کفشکی است یا دیسکی. هرچند امروزه کمتر از نوع کفشکی استفاده می­شود، اما همچنان اهمیت دارد که این موضوع و نکته مهم را بدانید.

 

قیمت لنت خودرو کیا

فرض کنید شما صاحب خودروی کیا سراتو هستید، برای اینکه بدانید چه فاکتورهایی در تعیین قیمت لنت خودرو کیا سراتو تاثیرگذار هستند، باید به ارزش برند، کیفیت ساخته و مواد اولیه­ای که در ساخت لنت به کار رفته است توجه داشته باشید. با توجه به این فاکتورها و معیارها، قیمت لنت تعیین شده و شما می­توانید برای خرید لنت ترمز کیا سراتو اقدام کنید.

مراقب باشید که مبادا به دلیل قیمت، محصولی بی­کیفیت خریداری کنید. لنت­هایی که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، پس از مدتی سر و صدای بسیاری ایجاد می­کنند. در خرید این قطعه همواره به مدل و استانداردهای خودرو توجه کنید و محصولی کاملا متناسب با خودرو خود خریداری کنید تا در نهایت درگیر مشکلات لنت­های بی­کیفیت نشوید.

 

خرید لنت ترمز کیا

شما باید با توجه به سال و مدل خودروتان اقدام به خرید لنت ترمز کنید. بهتر است در هنگام خرید به فروشنده نوع خودروی کیا و مدل سال آن را متذکر شوید تا فروشنده با توجه این نکات لنت مناسب را در اختیارتان بگذارد. قطعا در صورت عدم آگاهی فروشنده، ممکن است محصولی بخرید که به هیچ عنوان کارآیی مناسبی نداشته و حتی می­تواند به سایر قطعات خودرو شما آسیب جدی وارد کند.

اما از چه جایی لنت ترمز کیا سراتو و لنت­های باکیفیت دیگر را خریداری کنیم؟ ما به شما فروشگاه lent.ir را پیشنهاد می­کنیم. این فروشگاه آنلاین لنت ترمز با عرضه انواع لنت­های باکیفیت برای خودروهای مختلف از جمله کیا سراتو، سعی در رفع نیاز کامل مشتریانش دارد. با خرید از این فروشگاه می­توانید اطمینان داشته باشید که لنت خریداری شده عمر مفیدی داشته و تا مدت­ها به کارکرد خود برای خودرویتان ادامه داده و دیرگیر هیچ مشکل خاص و جدی نخواهد شد. پشتیبانی این سایت در خدمت شماست تا تمام سوالات­تان را در مورد لنت ترمز کیا بپرسید و از مشخصات فنی و اصالت قطعات اطمینان حاصل کنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar