با بهترین راه جلوگیری از سرقت خودرو آشنا شوید

بروزرسانی در: یکشنبه 22 آبان 01 ساعت 14:21
با بهترین راه جلوگیری از سرقت خودرو آشنا شوید

آیا می‌دانستید به‌ازای هر ۱۳۶ نفر در ایران یک سرقت اتفاق می‌افتد؟ متاسفانه ۴۰درصد از این سرقت‌ها به اتومبیل‌ها و لوازم و وسایل داخل آن‌ها مربوط می‌شود. بیشتر خودروهای تولید داخل از تجهیزات ایمنی کافی برخوردار نیستند و همین مورد کار را برای سارقان راحت‌تر می‌کند. اما قرار نیست شما به‌عنوان مالک خودرو دست‌ روی دست بگذارید و کاری نکنید. برای تامین امنیت اتومبیل خود گزینه‌های متنوعی دراختیار دارید. در ادامه به‌طور مفصل در مورد راه‌ های جلوگیری از سرقت خودرو توضیح می‌دهیم.

نصب دزدگیر؛ توصیه سارقان خودرو را جدی بگیرید!

در این سال‌ها تکنولوژی ساخت دزدگیرها پیشرفت داشته‌اند و می‌توانند امنیت اتومبیل شما را تامین کنند. اما به‌هیچ‌وجه دزدگیر ابزاری کافی برای جلوگیری از سرقت خودرو نیست و باید در کنار وسایلی مثل ردیاب خودرو به‌کار رود.

بسیاری از سارقان به‌محض این‌که متوجه وجود سیستم دزدگیر در یک خودرو می‌شوند، قید سرقت آن اتومبیل را می‌زنند و ترجیح می‌دهند سراغ ماشین‌های بدون دزدگیر بروند. بنابراین می‌توانید روی نصب دزدگیر به‌عنوان یکی از راه های جلوگیری از سرقت خودرو حساب کنید.

نصب سوئیچ مخفی یا برداشتن فیوز برای جلوگیری از سرقت پراید و ۲۰۶

یکی از راه های جلوگیری از سرقت خودرو نصب سوئیچ مخفی (قطع‌کن مخفی برق) است. بسیاری از باتری‌سازها در نصب سوئیچ مخفی تبحر کافی دارند و می‌توانند به شما کمک کنند. سوئیچ مخفی کمک می‌کند تا فرایند روشن شدن خودروی شما دومرحله‌ای شود.

در این روش دکمه‌ای لمسی یا مکانیکی در قسمتی از خودرو تعبیه می‌شود. هرگاه راننده این دکمه را بزند، اتومبیل روشن می‌شود. در غیراین‌صورت، حتی با وجود سوئیچ هم ماشین روشن نخواهد شد. سوئیچ مخفی هم، دقیقا مانند ردیاب آهنربایی در محل دلخواه راننده نصب می‌شود و امنیت خودرو را تا حدودی تامین می‌کند.

به بن‌بست رسیدن راه‌های سرقت خودرو با نصب قفل پدال

برای تامین امنیت کودکان و سالمندان یک راه بیشتر وجود ندارد و آن هم استفاده از ردیاب شخصی است. اما راه های جلوگیری از سرقت خودرو متنوع هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از سرقت پژو پارس و سایر اتومبیل‌ها، نصب قفل پدال است.

سارقان همیشه به دنبال راحت‌ترین روش‌های سرقت هستند. اما نصب قفل پدال ریسک سرقت را برای آن‌ها بالا می‌برد. سارق برای باز کردن قفل پدال باید خم شود و مدتی را مشغول باز کردن قفل باشد. همین باعث می‌شود که نتواند اطراف را به‌خوبی زیر نظر بگیرد. بنابراین به‌احتمال زیاد از سرقت منصرف می‌شود. بنابراین بهتر است برای تامین امنیت خودرو، بودجه‌ای را به خرید قفل پدال اختصاص دهید.

جلوگیری از سرقت پژو پارس و سایر خودروها با استفاده از قفل فرمان

قفل‌ها از هر نوعی که باشند، سارق را به دردسر می‌اندازند و مراحل سرقت را برای او سخت‌تر می‌کند. یکی از متداول‌ترین قفل‌هایی که برای جلوگیری از سرقت خودرو به کار برده می‌شود، قفل فرمان است. این قفل جلوی حرکت فرمان خودرو را می‌گیرد. البته نصب اشتباه قفل باعث راحت‌تر باز شدن آن و سرقت سریع اتومبیل می‌شود. به‌علاوه، بهتر است هنگام خرید قفل فرمان، جنس فولادی را انتخاب کنید. قفل فرمان فولادی سنگین‌تر و در مقابل ضربه به‌شدت مقاوم‌تر است.

جلوگیری از سرقت لاستیک خودرو با نصب قفل چرخ

ممکن است روزی از منزل خارج شوید و خودروی خود را بدون چرخ و لاستیک ببینید. این صحنه می‌تواند بسیار دردناک باشد و هزینه بسیاری را متوجه شما کند. برای جلوگیری از سرقت لاستیک خودرو می‌توانید روی نصب قفل چرخ حساب کنید. قفل چرخ روی هر چهار چرخ خودرو نصب می‌شود و فقط با کلید مخصوص امکان باز شدن دارد.

قفل کاپوت؛ بهترین قفل ضد‌سرقت پراید و سایر خودرو‌های ایرانی

گاهی اوقات دزدها به طمع سرقت لوازم و باتری، سراغ اتومبیل شما می‌آیند. برای جلوگیری از چنین سرقت‌هایی می‌توانید از قفل کاپوت استفاده کنید. این قفل مانع باز شدن کاپوت خودرو می‌شود و جلوی سرقت باتری و کامپیوتر اتومبیل را می‌گیرد. به‌علاوه شما با نصب قفل کاپوت، اجازه ازکارانداختن دزدگیر را به سارقان نمی‌دهید و همین باعث می‌شود به احتمال زیاد از سرقت خودروی شما منصرف شوند.

نکات ایمنی برای جلوگیری از روش ‌های جدید سرقت خودرو

راه های جلوگیری از سرقت خودرو متنوع هستند. اما بهتر است برای تامین امنیت اتومبیل خود به چند نکته مهم توجه کنید:

  • تا جایی که امکان دارد خودرو را در مکان‌های شلوغ، روشن و جلوی دوربین‌ها پارک کنید.
  • همیشه قبل از ترک کردن اتومبیل از قفل بودن همه درها مطمئن شوید.
  • وسایل باارزش خود را داخل ماشین نگذارید.
  • به‌محض خرید خودروی کارکرده، قفل‌‌ها را عوض کنید.
  • از امن بودن جای کلیدهای یدک خودروی خود مطمئن شوید.
  • هنگام خرید اتومبیل، مبلغی هم برای خرید وسایل امنیتی خودرو کنار بگذارید.
  • اگر وسط جاده یا خیابان اتومبیل شما خراب شد، حتما با امداد خودرو تماس بگیرید. به‌هیچ عنوان به خودروها و تعمیرکارهای عبوری اطمینان نکنید.
  • حتما به فکر خرید یک پوشش سرقت بیمه بدنه برای اتومبیل خود باشید.

حواستان به تصادف‌های ساختگی و حرکت‌های نمایشی سارقان جمع باشد. گاهی سارقان به‌صورت گروهی وارد عمل می‌شوند. به‌عنوان مثال یکی از آن‌ها با اتومبیلی به پشت خودروی شما ضربه می‌زند. شما وادار می‌شوید از ماشین پیاده شوید. در همین حین، فرد دیگری داخل خودروی شما می‌نشیند و آن را به سرقت می‌برد.

واقعیت این است که همین راهکارهای به‌ظاهر ساده هم تا حد قابل‌توجهی جلوی سرقت اتومبیل شما را می‌گیرند و امنیت را تا حدودی حفظ می‌کنند.

ردیاب خودرو ایمن ردیاب؛ بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

همه راه های جلوگیری از سرقت خودرو کاربردی هستند و امنیت اتومبیل شما را تا حد بالایی حفظ می‌کنند. اما اگر بخواهیم بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل را انتخاب کنیم، باید دست روی ردیاب خودرو بگذاریم.

ردیاب‌ها به اتومبیل شما وصل می‌شوند و موقعیت خودرو را به‌طور دقیق از طریق اپلیکیشن نشان می‌دهند. برای خرید ردیاب خودرو باید به یک فروشگاه مطمئن مراجعه کنید. ایمن ردیاب به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و پخش‌کننده انواع ردیاب در طی سال‌های متمادی سعی در جلب رضایت و برقراری امنیت مشتریان خود داشته است. شما می‌توانید برای مشاهده انواع ردیاب به سایت ایمن ردیاب به نشانی imenradyab.com مراجعه کنید یا برای دریافت مشاوره خرید، با شماره ۰۲۱۴۴۴۲۰۰۰۱ تماس بگیرید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar