بیمه ثالث اقساطی بدون چک چگونه بخریم؟ + راهنمای خرید اقساطی بیمه شخص ثالث

شنبه 6 اسفند 01 ساعت 17:35
بیمه ثالث اقساطی بدون چک چگونه بخریم؟ + راهنمای خرید اقساطی بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث در واقع نوعی محافظت از مسئولیت­های خود است. در اکثر کشورها، بیمه شخص ثالث یا مسئولیت برای هر شخص ثالثی اجباری است. این خدمت عمومی شامل صنایع یا مشاغلی می­شود که در فرآیندها یا سایر فعالیت­هایی که ممکن است بر اشخاص ثالث تأثیر بگذارد، مانند پیمانکاران فرعی، معماران و مهندسان، شرکت می­کنند.

در این روزها اکثر افراد مختلف در پی دریافت بیمه شخص ثالث اقساطی هستند؛ زیرا هزینه­ آن به‌صورت یکجا پرداخت نمی­شود و افراد مختلف می­توانند با خیال آسوده قسط آن را در هرماه بپردازند. بیمه شخص ثالث می­تواند بازدیدکنندگان، مهمانان یا کاربران یک مرکز باشد. اکثر شرکت­ها این مسئولیت عمومی را در سبد بیمه­ای خود قرار می­دهند تا در برابر آسیب به اموال یا صدمات شخصی محافظت کنند.

مزایا خرید بیمه شخص ثالث اقساطی

بیمه شخص ثالث به شما کمک می‌کند تا از کاهش ارزش وسیله نقلیه خود جلوگیری کنید. برخی از سیاست­ها به افزایش ارزش و عمر وسیله نقلیه کمک می­کنند. شما نمی­توانید از بلایای طبیعی مانند طوفان، تگرگ و... که ممکن است موجب آسیب رسیدن به وسیله نقلیه شما شود، جلوگیری کنی؛، اما بیمه جامع می­تواند زیان­های وارده را کاهش دهد و در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه شود.

همچنین با وجود این بیمه شما آرامش و اطمینان خاطر دارید که از ضررهای مالی که ممکن است به‌وجود بیاید، در امان هستید. بدون داشتن بیمه برای پوشش هزینه­ها، ممکن است پرداخت هزینه تعمیرات وسیله نقلیه برایتان سنگین و دشوار باشد.

اگر بودجه شما به خرید بیمه شخص ثالث به‌صورت نقدی و یک‌جا نمی­رسد، می­توانید بیمه شخص ثالث اقساطی را خریداری کنید. این عامل یک مزیت بزرگ محسوب می­شود؛ زیرا تنها در هر ماه قسط آن را پرداخت می­کنید و نگرانی بابت این موضوع نخواهید داشت.

از آنجایی‌که شما حداقل الزامات قانونی را برآورده می‌کنید، لازم نیست نگران باشید که به دلیل نداشتن بیمه‌نامه، از آن خارج شوید. برخلاف سایر خدمات این حوزه، خرید یا تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث چندان آسان نیست؛ زیرا هر ارائه دهنده­ای این فرآیند را به‌صورت آنلاین ارائه نمی­دهد. شما می­توانید خدمات گرانی را که به‌صورت آنلاین ارائه می­دهند، جستجو کنید و آن را به‌صورت اقساطی خریداری کنید؛  این کار نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در زمان می­شود، بلکه می­توانید با خیال راحت خرید کنید.

انواع بیمه شخص ثالث موجود در کشور

انواع بیمه شخص ثالث اقساطی به شرح زیر است:

  • بیمه مسئولیت صدمات بدنی (BI): بیمه مسئولیت صدمات بدنی برای پرداخت هزینه­های پزشکی، زمانی‌که حادثه‌ای رخ داده و مقصر شما هستید و به فرد صدمه رسانده‌اید، طراحی شده است. این پوشش می­تواند برای شما و هر فرد دیگری که به‌عنوان راننده در بیمه­نامه شما فهرست شده است، اعمال شود.
  • بیمه مسئولیت خسارت اموال (PD): بیمه مسئولیت خسارت اموالنیز شما را در حوادثی که در آن مقصر هستید، پوشش می­دهد. هزینه تعمیرات وسیله نقلیه راننده دیگر یا اموال دیگری را که ممکن است به آن­ها آسیب برسانید، پرداخت می­کند.
  • پوشش برخورد: بیمه مسئولیت خسارت اموال، خسارت وارده به وسیله نقلیه یا اموال شخص دیگری را پس از تصادف پرداخت می­کند؛ درحالی‌کهپوشش برخورد، خسارت وارده به وسیله نقلیه یا دارایی شما را پرداخت می­کند. این عامل می­تواند شامل خسارات ناشی از برخورد با وسیله نقلیه دیگر یا برخورد با یک جسم ثابت، مانند درخت یا حصار باشد.
  • پوشش جامع: پوشش جامعخسارت از دست دادن، دزدی یا آسیب به وسیله نقلیه را که در اثر چیزی غیر از تصادف ایجاد شده است، جبران می­کند. به‌عنوان مثال: این عامل می­تواند شامل آسیب آتش‌سوزی، آسیب ناشی از تگرگ و سایر اشیاء در حال سقوط یا آسیب ناشی از حیوانات باشد.

 

ویژگی­ های خرید بیمه شخص ثالث از آیتول

شما می­توانید با پرداخت ۲ تا ۵ میلیون تومان در ماه صاحب پوشش شخص ثالث شوید. برخی از ویژگی­های خرید بیمه اقساطی از آیتول به شرح زیر است:

  • در آیتول برای خرید بیمه شخص ثالث اقساطی هیچ چک و سفته‌ای جهت ضمانت دریافت نخواهد شد.
  • با آیتول دیگر نیازی به داشتن ضامن و معرف برای اعتبارسنجی ندارید.
  • فرآیند صدور، ۱۰۰% آنلاین و بدون روندهای حضوری طی خواهد شد.
  • آیتول کارگزار رسمی بیمه مرکزی است.
  • آیتول اولین استارت‌آپی‌­ است که موفق به کسب مجوز رسمی بیمه مرکزی شده است و با شرکت‌های معتبر بیمه در سراسر کشور (ازجمله ایران، آسیا، دی، رازی، تجارت نو، دانا و ...) همکاری می‌کند. از این لحاظ می­توانید با خیال راحت خرید خود را به سرانجام برسانید.
  • شما می‌توانید انواع بیمه تخصصی خودرو (ثالث و بدنه) و همچنین موتورسیکلت را از آیتول خریداری کنید.

خدمات بیشتر و تخصصی­تر آیتول

آیتول علاوه‌بر بیمه شخص ثالث اقساطی، تمامی خدمات موردنیاز یک خودرو شامل خدمات پرداخت جریمه و بدهی، استعلام، خرید و تمدید بیمه و خدمات غیرحضوری شامل دریافت معاینه فنی، تعویض پلاک و ترخیص خودرو به‌صورت غیرحضوری را ارائه می­دهد. افراد به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر می­توانند در سامانه آیتول نسبت به خدماتی که در بالا شرح داده شد، به‌صورت غیرحضوری اقدام کنند.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar