راهنمای خرید لوازم یدکی کامیون

جمعه 3 شهریور 02 ساعت 15:49
راهنمای خرید لوازم یدکی کامیون

رانندگانی که ماشین سنگین و کامیون دارند، بیشتر مواقع به این فکر هستند که لوازم‌یدکی کامیون خود را در کجا که هم معتبر باشد و هم لوازم استانداردی به دست آدم بدهد، تهیه کنند. زمانی که ما حرف از مناسب‌بودن می‌زنیم مسائلی مانند جنس قطعاً، نوع و مدل ماشین مطرح می‌شوند، البته نکات دیگری هم وجود دارند که هر راننده کامیون باید به آن‌ها توجه داشته باشد. در ادامه درباره راهنمای خرید لوازم‌یدکی کامیون صبحت می‌کنیم.  

مهم‌ترین نکاتی که برای خرید قطعات باید به آن توجه شود، کدام‌اند؟

برای اینکه لوازم یدکی کامیون باکیفیت و استاندارد تهیه کنید، باید به چند نکته توجه داشته باشید که در حین خرید به مشکل بر نخورید. در قسمت زیر مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید قطعات کامیون باید به آن‌ها توجه شود، را ذکر کرده‌ایم.

خرید قطعات کامیون

۱- قیمت لوازم

 مهم‌ترین عاملی که بر روی خرید شما تأثیر زیادی می‌‌گذارد، هزینه لوازم هستند. شما اگر برای خرید قطعات هزینه کمی داشته باشید، قطعاً لوازمی را می‌خرید که کیفیت آن‌ها کمی کمتر است. البته به این نکته توجه داشته باشید که گاهی اوقات قطعاتی که هزینه‌ آن‌ها کمتر است به این معنا نیست که کیفیت کمی دارند؛ ممکن است برخی از آن‌ها برای کامیون شما کارایی و ماندگاری بیشتری داشته باشند. چیزی که شما باید حواستان به آن باشد این است که تناسب بین قیمت و کیفیت قطعات را رعایت کنید.

۲-انتخاب فروشگاه مناسب

در سال‌های اخیر به دلیل اینکه فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیاد شده‌اند، شما می‌توانید بدون اینکه به فروشگاه‌های حضوری مراجعه کنید، قطعات ماشین سنگین خود را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید. برخی مواقع ممکن است کیفیت و تنوع لوازمی که در فروشگاه‌های اینترنتی موجود هستند، بهتر از فروشگاه‌های حضوری باشند؛ بنابراین، شما دو راه فروشگاه اینترنتی و فروشگاه حضوری را برای خرید لوازم قطعات کامیون دارید؛ همچنین می‌توانید با کمک راهنمای خرید لوازم‌یدکی کامیون قطعات موردنیاز خود را تهیه و خریداری کنید.

خرید قطعات کامیون

۳-تناسب لوازم‌یدکی با مدل ماشین

هنگام خرید قطعات، به این نکته توجه داشته باشید که قطعه‌ای که می‌خرید متناسب با مدل ماشین شما باشد. بسیاری از افراد و مکانیکی‌ها برای هر ماشینی مدل‌های مختلف قطعه‌ها را به کار می‌برند؛ اما شما حواستان باشد که قطعه مخصوص به مدل ماشین خود را انتخاب و خریداری کنید. برخی از مکانیکی‌ها به دلیل اینکه تنوع زیادی در قطعات و لوازم ندارند، بر این اصرار هستند که لوازم‌ یدکی هر ماشینی با ماشین‌های دیگر تفاوتی ندارد، اما شما در برابر حرف‌های آن‌ها مقاومت کنید و سعی کنید لوازم مخصوص به ماشین سنگین خود را خریداری کنید.

۴- مشورت با کارشناسان

بیشتر فروشگاه‌های لوازم‌یدکی، پشتیبانی و مشاورانی دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای خرید قطعات کامیون مشورت و راهنمایی بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید، کسانی را برای مشورت انتخاب کنید که بی‌طرفانه و به بهترین شکل ممکن راهنمایی‌های لازم را به شما دهند.

خرید قطعات کامیون

اشتباهات رایج در خرید‌های اینترنتی

برخی از افراد ممکن است در حین خرید‌های اینترنتی دچار اشتباهاتی شوند و لوازمی را خریداری کنند که به مدل ماشین آن‌ها نمی‌خورد و سایز آن‌ها کوچک‌تر یا بزرگ‌تر باشد؛ بنابراین، ما در ادامه مطالبی را آماده کرده‌ایم که راهنمای خرید لوازم‌یدکی کامیون در فروشگاه‌های اینترنتی هستند؛ شما می‌توانید با خواندن آن‌ها اشتباهاتی که ممکن است در هنگام خرید اینترنتی کنید را کاهش دهد.

۱-محصول ناقص و اشتباه سفارش ندهید.

محصولات لوازم‌یدکی به دلیل تنوع زیادی که دارند، ممکن است دچار اشتباهاتی شوید و محصول نادرستی را سفارش دهید؛ بنابراین، قبل از انجام سفارش از محصولی که می‌خواهید مطمئن شوید و چک کنید که تمام جزئیاتی که شما لازم دارید را دارند یا نه؟

۲-از سایت معتبر خریداری کنید.

قبل از انجام سفارش از سایتی که می‌خواهید خریداری کنید مطمئن شوید؛ زیرا برخی از افراد و سایت‌هایی هستند که ممکن است کلاهبرداری باشند و سفارش شما هیچ‌وقت به دستتان نرسد، پس در انتخاب سایت اینترنتی و افراد دقت زیادی کنید. همچنین می‌توانید از کسانی که قبلاً از آن‌ها خریداری کرده‌اند کمک بگیرید و یا نظراتی که افراد در زیر محصول نوشته‌اند را مطالعه کنید.

 

۳-متناسب بودن هزینه با کالای موردنظر

ممکن است شما محصولی را سفارش دهید و بعد از آن در سایت دیگری همان محصول را قیمت پایین‌تر ببیند و از سفارش خود پشیمان شوید. در چنین موقع‌هایی شما باید قبل از خرید به‌تمامی وب‌سایت‌ها مراجعه کنید و از قیمت‌ آن‌ها مطلع شوید و بعد سفارش دهید؛ البته گاهی اوقات، ممکن است به دلیل پایین‌بودن قیمت آن‌ها کیفیتشان نیز پایین باشد.

۴-محصول تقلبی خریداری نکنید

برخی از افراد که راهنمای خرید لوازم‌یدکی کامیون هستند، ممکن است سایت‌هایی را به شما معرفی کنند که کلاهبرداری باشند و محصولات تقلبی به شما ارائه دهند؛ بنابراین، باید به نکاتی مانند اینکه چه عکسی را در سایت گذاشته‌اند یا توضیحات آن‌ها در مورد لوازم‌یدکی کامل و دقیق است یا نه؟

۵-قطعات دارای گرانتی خریداری کنید

به این نکته توجه داشته باشید که قطعاتی را خریداری کنید که دارای گارانتی و ضمانت هستند؛ محصولاتی که گرانتی و ضمانت ندارند، اگر خراب شدند شما مجبور به خرید دوباره قطعات یدکی هستید؛ بنابراین، باید دوباره هزینه زیادی را صرف لوازم‌یدکی کنید.

خرید قطعات کامیون

قبل از خرید لوازم‌یدکی، کامیون و قطعات آن را بشناسید

قبل از اینکه بخواهید از فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری محصولی  را خریداری کنید، به این نکته توجه داشته باشید که شما باید تمام قطعات ماشین خود را بشناسید و درک کاملی از آن‌ها داشته باشید. باید با آشنایی کاملی با اجزای ماشین، عملکرد آن، شماره و اندازه قطعه، به سراغ خریداری محصولات موردنظر خود بروید.

مهم‌ترین قطعات کامیون

کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین از اجزای بسیار زیادی ساخته شده‌اند و به دلیل اینکه همیشه در جاده‌ها هستند و ممکن است که دچار مشکلاتی شوند، بهتر است اجزا و قطعات آن‌ها را به طور کامل بشناسید. در ادامه به مهم‌ترین اجزا و قطعات کامیون اشاره شده است.

  • فیلترها
  • جک و آچار‌های مخصوص
  • توربوشارژر
  • شمع

 

جمع‌بندی

ماشین‌های سنگین به دلیل اینکه همیشه در جاده و راه‌های طولانی هستند، ممکن است با مشکلاتی مانند تصادف، ضربه، برخورد و بسیاری از مشکلات دیگر مواجه شوند و قطعات ماشین سنگین و کامیون آسیب ببیند. خرید قطعات همیشه برای راننده‌های ماشین سنگین دشوار بوده است، به همین دلیل ما در این مقاله درمورد راهنمای خرید لوازم‌یدکی کامیون توضیح دادیم. اگر قطعات کامیون شما دچار مشکلاتی شد، می‌توانید از طریق توضیحات قبل، راه‌های خرید و نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید را مطالعه کنید.

نکته آخر اینکه اگر به دنبال لیستی از فروشندگان لوازم یدکی ماشین های سنگین نظیر کامیون، تریلی، کشنده، کمپرسی و ... هستید، می توانید از سایت اینفویدک استفاده کنید. در این سایت اطلاعات فروشندگان لوازم یدکی انواع خودروهای سنگین نظیر لوازم یدکی اسکانیا، ولوو، ایویکو، دانگ فنگ، داف و ... قرار گرفته و شما از طریق تماس با این فروشندگان و یا مراجعه حضوری به آدرس آنها می توانید قطعات کامیون و سایر ماشین های سنگین مورد نظر خود را تهیه کنید.

آدرس سایت : infoyadak.ir

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar